بهبود شرایط مالی بیمه آرمان؛ ارمغان شش ماه تلاش بی وقفه

نمایه بانک : طی شش ماه تلاش بی وقفه، مطالبات بیمه آرمان از 50 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان کاهش یافته و بدهی ایجاد شده از محل پرتفوی ایجاد شده 270 میلیارد تومان حساب بدهکاران به رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان رسیده است در حالیکه در این مدت حدود 80 میلیارد تومان فقط خسارت پرداخت کردیم.
  • چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 15:2

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، علیرضا بیانیان مدیر عامل این شرکت با اعلام این مطلب و با اشاره به بهبود شرایط مالی شرکت، در خصوص راهکارهای کمبود نقدینگی در بیمه آرمان گفت: مطالبات بیمه آرمان زیاد بوده و در صورت وصول این مطالبات کمبود نقدینگی تا حدود زیادی جبران می شود.

به گفته وی، میزان مطالبات بیمه آرمان از شرکت خودرویی سایپا به رقمی بالغ بر 40 میلیارد تومان می رسد که هنوز وصول نشده است.

بیانیان بر این نکته نیز تاکید کرد که این رقم زمانی که او مدیریت شرکت را بر عهده گرفته بیش از 50 میلیارد تومان بوده که با مذاکرات انجام شده به رقم 40 میلیارد رسیده و این در حالی است که طی این مدت بیمه آرمان کلیه خسارات در این زمینه را پرداخت کرده و اجازه نداده به دلیل عدم وصول حق بیمه، خللی در پرداخت خسارت رخ دهد.

بیانیان تصریح کرد: در شش ماهه سال جاری رقمی بالغ بر 80 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم که البته بخش اعظم این رقم متعلق به تعهدات سال قبل بوده است.

مدیر عامل بیمه آرمان اذعان داشت: طی این مدت توانستیم بیش از 33 میلیارد تومان افزایش سپرده از محل حق بیمه های تولیدی و وصول مطالبات داشته  باشیم که البته هنوز تا پوشش آیین نامه 60 که سپرده بانکی را 30 درصد مقرر کرده است، فاصله داریم.

بیانیان همچنین یادآور شد: بخش اعظمی از تعهدات ما متعلق به سال 93 و ابتدای 94 است که پرداخت نشده و در این راستا با ایجاد پرتفوی های جدید تلاش می کنیم هم تعهدات قبلی را جبران کنیم و هم بخشی را به سرمایه گذاری اختصاص دهیم.

مدیر عامل شرکت بیمه آرمان با بیان اینکه در حال حاضر اغلب شعب این شرکت استیجاری است، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در صددیم حداقل تا پایان سال  چهار تا پنج شعبه در شهرستان ها خریداری کنیم چرا که خرید شعبه دارایی ثابت محسوب می شود و نه هزینه.

مدیر عامل بیمه آرمان با بیان اینکه مهمترین برنامه ما ترمیم شبکه نمایندگی شرکت است اذعان داشت: در حالیکه نمایندگان بالاترین بازوی اجرایی شرکتهای بیمه محسوب می شوند اما در بیمه آرمان بهای چندانی به شبکه فروش داده نشده بود به طوریکه  اغلب جذب پرتفوی از طریق چند نماینده بسیار محدود انجام می شد و در این راستا مابقی نمایندگان آنطور که باید رشد نکردند. به گفته وی در جهت تحقق برنامه هایمان آموزش نمایندگان و بالا بردن دانش حرفه ای آنها و قراردادن امتیازاتی را در دستورکار قرار دادیم.

بیانیان تصریح کرد: برای تشویق نمایندگان اعطای پوشش درمانی و عمر و حادثه رایگان را در دستور کار قرار داده و در نظر داریم به مرور مجوزهایی را چه از نظر صدور، بازدید و خسارت به نمایندگان  اعطاء کنیم. وی افزود: بر این اعتقادم که هر چقدر تعداد نمایندگان با دانش افزایش یابد، از افزایش تعداد شعب بهتر است.

وی در خصوص حواشی مربوط به صندوق اعتباری هنر اذعان داشت: رقمی بالغ بر دو و نیم تا سه میلیارد تومان از این صندوق طلب داشتیم که بخش اعظمی پرداخت گردید و بخش دیگر به سال بعد موکول شد.

بیانیان ضمن اشاره به  قرارداد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی بیمه آرمان گفت: مشکل قرارداد ارشاد  این بود که بخشی از حق بیمه را کارمندان و بخشی را خود وزارتخانه پرداخت می کرد اما بخشی که مربوط به خود ارشاد بود در آن وقفه ایجاد شد و در این راستا بخشی از حساب بدهکاران ما در شهرستان ها به این محل مربوط می شد چرا که این وزارتخانه نتوانست سهم خود را بدهد در حالیکه سهم کارمندان وصول شد.

وی با بیان اینکه بیمه آرمان قراردادهای جدیدی را در دستور کار دارد افزود: من شخصا به بیمه نامه های خُرد بخصوص در بیمه عمر و پس انداز  اعتقاد دارم و در این راستا با تلاش های انجام شده صدور بیمه نامه های عمر را از روزی هفت بیمه نامه به عدد صد رساندیم.

مدیر عامل بیمه آرمان در ادامه، وصل مطالبات معوق، ترمیم شبکه فروش و توسعه فروش بیمه نامه های خُرد را از اهداف اصلی بیمه آرمان در میان مدت برشمرد.


ثبت نظر

ارسال