بزرگترین شرکت های بیمه در جهان از چه می ترسند

نمایه بانک : طبق تحقیقات انجام شده توسط یکی از بزرگترین موسسه های اقتصادی جهان، اکثر شرکت های بیمه در جهان از اوضاع سیاسی دنیا بیشتر از ریسک های اقتصادی در هراس هستند. به‌گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از وب سایت "بیزینس اینسایدر"، "گلدمن ساکس" در گزارشی اعلام کرد که موسسه ها و شرکتهای بزرگ بیمه در جهان به شدت نگران بی ثباتی سیاسی هستند و تاکید می کنند که شرایط نا به سامان سیاسی از ریسک های اقتصادی کلان ترسناک تر هستند.
  • یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 ساعت 17:17

به گزارش نمایه بانک ، بخش مدیریت پول این بانک بزرگ اقتصادی که به مشتریانی با بالغ بر یک تریلیون دلار مشاور میرود، در گزارش سالانه خود تاکید کرد، این گزارش که در میان 317 بیمه گر جهانی تهیه شده به خوبی نشان می دهد تغییرات بزرگی در بخش مدیریتی و در نگاه مدیران ارشد مالی و مسئولان رده بالا به وجود آمده است.

در گزارش سال 2017 این شرکت آمده است، در سال جاری ریسک های سیاسی در رده نخست فهرست نگرانی های مدیران صنعت بیمه جای گرفته اند و 26 درصد از افراد حاضر در این تحقیق بر این باورند این نوع از تهدید، بیش از تهدیدهای اقتصادی برای آنان زیانبار است.

این در حالی است که بیش از 50 درصد از شرکت های بیمه ریسک سیاسی را در میان سه تهدید اصلی خود قرار داده اند.

این تحقیق کاملا با تحقیق انجام شده در سال 2015 میلادی متفاوت است؛ در این سال ریسک های سیاسی در میان تهدیدهای اصلی قرار نداشت و در سال 2016 تنها سه درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که بی ثباتی سیاسی می تواند برای آنان مشکلاتی را به وجود آورد.

طبق تحقیق گلدمن ساکس، با تغییرات سیاسی و گسترش رشد پوپولیسم در سال 2016 میلادی به وی‍ژه انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور آمریکا و همچنین رای مثبت مردم بریتانیا به رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا، در نوع نگاه مدیران تغییرات بزرگی به وجود آمده است.

این نگرانی در شرایطی افزایش یافت که "مارین لوپن" نامزد افراطی راست گرا در انتخابات فرانسه به دور دوم رقابت ها راه یافت و امروز با "امانوئل مکرون" در دور دوم رقابت خواهد کرد. اگر لوپن بتواند با پیروزی در انتخابات به کاخ الیزه راه یابد، در فرانسه نسز تغییرات جدی به وجود می آید چرا که این نامزد افراطی طرفدار خروج فرانسه از اتحادیه اروپاست. این در حالی است که احتمال به قدرت رسیدن پوپولیست ها در آلمان و ایتالیا در آینده ای نزدیک نیز دور ذهن نیست.

گلدمن ساکس شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است که بخش عمده فعالیت‌ های آن، در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه ‌گذاری، مدیریت سرمایه‌ گذاری، بانکداری تجاری، همچنین مبادله کالاهای اقتصادی، اوراق بهادار، سهام اختصاصی و مدیریت بر صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری مشترک، متمرکز است.

"اتنی کومون" رئیس بخش استراتژی شرکت "ای ام ای ام" به بیزینس اینسایدر، گفت: با توجه به شرایط موجود انتظار نمی رود که ریسک های سیاسی به این زودی و در سال های آینده در منظر مدیران فعال در صنعت بیمه کمرنگ شود.

در ادامه این گزارش آمده است، از دیگر ریسک های اصلی از دید مدیران بیمه می توان به رشد کند اقتصادی و یا رکود مالی در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد؛ همچنین کاهش سرمایه ها و بی ارزش شدن اعتبارات مالی از دیگر نگرانی های است که مدیران صنعت بیمه در این تحقیق از آن نام برده اند. به باور افراد حاضر در این تحقیق، از منظر مدیران فعال در صنعت بیمه این دو مسئله به ترتیب 25 و 18 درصد نگرانی آنان را تشکیل می دهد.

در همین حال در این گزارش تاکید شده است، در سال جاری بیمه گران نگاه مثبت تری به فرصت های موجود برای سرمایه گذاری دارند و تنها یک سوم آنان بر این باورند که شرایط سرمایه گذاری بدتر شده است؛ این در حالی است که در سال 2016 میلادی 48 درصد از مدیران چنین باوری داشتند.

شرکت گلدمن ساکس در سال ۱۸۶۹ توسط بانکدار آمریکایی آلمانی ‌تبار "مارکوس گلدمن" در شهر نیویورک تحت نام "گلدمن اند کو" تاسیس شد. در حال حاضر شعبه مرکزی این بانک، در ساختمان ۲۰۰ "وست‌استریت"، در منهتن جنوبی، نیویورک قرار دارد.

گلدمن ساکس در سال ۲۰۰۵ میلادی پیش‌بینی کرد که چهار کشور چین، هند، روسیه و برزیل تا سال ۲۰۱۰ میلادی در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفته و دارای بالاترین نرخ رشد اقتصادی خواهند بود؛ با گذشت زمان و به واقعیت پیوستن بخش عمده ‌ای از این پیش‌ بینی،‌ این موسسه اعتبار بیشتری در میان تحلیل‌ گران اقتصادی پیدا کرد.


ثبت نظر

ارسال