بالندگی ارائه خدمات الکترونیکی در صنعت بیمه

نمایه بانک : گردهمایی مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیران خودروی صنعت بیمه کشور با تاکید بر جمع آوری اطلاعات آنلاین شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی برگزارشد.
  • جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 11:21
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در این همایش گفت: ارائه خدمات الکترونیکی صنعت بیمه در شرف آمادگی و بالندگی است و بهره گیری از خدمات الکترونیک در صنعت بیمه به اوج خود رسیده است
مهندس سید قاسم نعمتی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات الکترونیکی توسط صنعت بیمه کشور و هم راستا با سایر حوزه های بانکی، مالیاتی، پست و... گفت : تحقق شاخص های بیمه ای تعریف شده بیمه ای در دولت الکترونیک بدون همکاری مدیران آی تی شرکتها امکانپذیر نیست. 
وی با تاکید بر این نکته که سامانه سنهاب)سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه( متعلق به کل صنعت بیمه است گفت: این سامانه آبروی صنعت بیمه است و ما باید برای استقرار این سامانه تلاش مضاعفی را داشته باشیم. 
 نعمتی از آنلاین نمودن جمع آوری اطلاعات و داده های صنعت بیمه به عنوان یکی از اهداف سمینار یاد کرد و اضافه کرد: قانون و تکالیف بیمه ای امکان و اجازه ماندن در زمان حال را به ما نمی دهد و اکنون موضوعاتی مانند پاسخ به اصالت سنجی بیمه نامه ها، تعیین وضعیت بیمه شهروندان، مبارزه با پولشویی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان نمونه ای از مطالبه های قانون از صنعت بیمه و بیمه مرکزی مطرح است که  تحقق این موضوع بدون راه اندازی سامانه مطمئن اطلاعات خودرویی امکان پذیر نیست. 
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از تسریع در ارائه مقدمات لازم بمنظور ارائه خدمات الکترونیک بیمه ای به عنوان یکی از  ضرورت های حال حاضر صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از برنامه های صنعت بیمه جایگزینی کارتهای الکترونیکی به جای بیمه نامه های کاغذی  است و در این زمینه باید راهکارهای لازم برای تحقق و عملیاتی کردن این موضوع بررسی شود .
مهندس نعمتی اضافه کرد، بالندگی زمانی اتفاق می افتد که بانک های اطلاعاتی کامل با یکدیگر مرتبط و مراوده اطلاعاتی داشته باشند و نتیجه آن الکترونیکی شدن سرویس ها و سهولت در انجام کارها و شفافیت در اطلاعات خواهدبود. 
گفتنی است، در این گردهمایی مدیران نظارت فنی، برنامه ریزی و توسعه نیز به ارائه مطالب در خصوص وضعیت شاخص های خودرو و بررسی کارتی کردن بیمه شخص ثالث و حذف کاغذ پرداختند و موضوع ثبت مشخصات و شرکت در کارگاه آموزشی در حوزه امنیت نیز از دیگر بخش های این سمینار بود.

ثبت نظر

ارسال