نگاهی بر فعالیت‌های سایان کارت در سال ۹۷

نمایه بانک : شرکت سایان کارت از جمله ۱۲ شرکت PSP در ایران است که حوزه سخت افزاری و نرم افزاری خدمات پرداخت فعالیت می کند. این شرکت در سال گذشته از سرویس پرداخت درون برنامه‌ای خود رونمایی کرد.
  • شنبه 17 فروردین 1398 ساعت 13:40
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، شرکت سایان کارت شهریور سال ۱۳۸۴ مجوز ارائه‌خدمات پرداخت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد. سایان کارت طی سال های گذشته با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه در راستای پیاده‌سازی روش‌های تبادل پول الکترونیکی، اقدام به صدور انواع کارت‌های هوشمند و نصب دستگاه‌های پایانه فروش POS در مراکز فروش کالا و خدمات کرده است.  در سال ۹۱ و با تأسیس شرکت شاپرک از سوی بانک مرکزی، شرکت سایان کارت مجدداً از سوی بانک مرکزی و شرکت شاپرک موردبررسی قرار گرفت و موفق به دریافت مجوز فعالیت از شرکت مذکور به‌عنوان یکی از ۱۲ شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شد.

حسن ریوندی، مدیر عاملی شرکت پرداخت الکترونیک سایان کارت را برعهده دارد.

محصولات سایان کارت در سال ۹۷
 
عملیاتی شدن سرویس پرداخت درون برنامه‌ای سایان‌ کارت از جمله محصولات این شرکت در سال ۹۷ بود که با استقبال قابل توجهی نیز همراه شد.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سایان‌ کارت مهرماه سال گذشته از عملیاتی شدن محصول جدید این شرکت به‌عنوان سرویس پرداخت درون برنامه‌ای خبر داد و با اشاره به خدمات از پیش ارائه‌شده از سوی شرکت سایان‌ کارت در حوزه‌های پرداخت الکترونیک مبتنی بر کدهای دستوری، درگاه اینترنتی و دستگاه‌های کارتخوان، گفت: «شرکت سایان‌ کارت به‌عنوان یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیک موفق شده است تا سرویس پرداخت درون برنامه‌ای خود را بر روی بستر IPG (درگاه پرداخت اینترنتی) برای پلتفرم‌های اندروید و ‌iOS عرضه کند.»

یکی از ویژگی‌های بارز این سرویس فراهم کردن امکان پرداخت به‌صورت مستقیم از درون برنامه کاربردی بدون لینک به سایت بانک است که این فرآیند پرداخت باعث سرعت‌بالا در انجام تراکنش‌ها می شود.همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این سرویس افزایش امنیت پرداخت‌های اینترنتی و از بین بردن نگرانی‌های ناشی از فیشینگ است.

سایان کارت در حمایت پرداخت یارها

سایان کارت از جمله شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت PSP در کشور است که همواره از فعالیت شرکت های فین تک حمایت کرده است. در همین راستا و با قانونی شدن فعالیت پرداخت یاران در صنعت پرداخت کشور، مقامات این شرکت نیز در اظهارنظرهای خود به حمایت از فعالیت این شرکت ها پرداختند.

حسین‌زاده معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سایان‌ کارت در این باره می گوید: همکاری پرداخت‌یارها با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات الکترونیک، می‌تواند باعث رشد و توسعه استارت‌آپ‌های فین‌تکی شود.گسترش پرداخت‌یارها فعال در حوزه بانکداری و صنعت ابزار پرداخت الکترونیک در سطح کشور نه‌تنها باعث رونق چرخه اقتصادی کشور می‌شود، بلکه باعث افزایش ضریب نفوذ ابزارهای پرداخت در بین عموم مردم می‌شوند.

حسین زاده تاکید کرد: همچنین پرداخت‌یارها عامل حذف چرخه طویل بوروکراسی در سازمان‌ها می‌شوند که این مهم می‌تواند به معنای ورود به مرحله جدیدی از حوزه فناوری مالی باشد. نتیجه سرمایه‌گذاری و توجه به حوزه پرداخت‌یارها و پرداخت‌بان‌ها در شرایط کنونی جامعه، عاملی برای به‌کارگیری افراد جوان و متخصص این حوزه است.

سایان کارت و رشد قابل توجه در گزارش های شاپرک

گزارش های ماهانه شرکت شاپرک از فعالیت شرکت های PSP  در سال ۱۳۹۷ بیانگر رشد قابل توجه فعالیت شرکت سایان کارت در بخش های مختلف نسبت به سال قبل از آن است.
به طور مثال، گزارش مرداد ماه ماه شاپرک نشان می دهد که سهم دستگاه‌های کم‌فعال شرکت سایان‌ کارت ۲۱.۲۱ درصد است؛ درصورتی‌که در مدت مشابه سال ۹۶ سهم این شاخص ۲۴.۱۸ درصد بوده است و در نتیجه سایان‌ کارت توانسته در شاخص فوق رتبه چهارم را در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات الکترونیک کسب کند.

همچنین سهم این شرکت در تعداد تراکنش از تعداد کل ابزارها تیرماه، سال ۱۳۹۶ حدود ۱.۱۷ درصد بوده که این رقم در سال ۹۷ به حدود ۱.۲۸ درصد رسیده است. با توجه به این گزارش، سهم تعداد تراکنش نسبت به سال قبل یک پله رشد داشته است.

علاوه براین سهم مبلغی تراکنش شرکت سایان‌ کارت از تعداد کل ابزارها در این گزارش ۲.۴۷ درصد است درحالی‌که شاخص این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۶ حدود ۲.۴۶ درصد بوده است.

شرکت سایان کارت در گزارش های اقتصادی بعدی شاپرک نیز توانست روند رو به رشد خود را حفظ کند و در برخی از شاخص‌های عملکردی، این رشد محسوس بود.

حضور در جمع ۱۵۰ شرکت پذیرنده برتر جهان

«سایان کارت» از جمله شرکت های PSP ایرانی است که در آخرین رتبه‌بندی نشریه نیلسون ریپورت در بین ۱۵۰ شرکت پذیرنده برتر جهان قرار داشت.

نشریه معتبر نیلسون ریپورت (Nilson Report) به‌عنوان نشریه تخصصی بین‌المللی پرداخت الکترونیک در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ و در شماره ۱۱۳۹، فهرست ۱۵۰ شرکت پذیرنده برتر جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که در آن به ترتیب به‌پرداخت ملت در رتبه ۱۶، پرداخت الکترونیک سامان در رتبه ۲۳، آسان پرداخت در رتبه ۲۵، تجارت الکترونیک پارسیان در رتبه ۲۸، کارت اعتباری ایران کیش در رتبه ۴۲، پرداخت الکترونیک سداد در رتبه ۵۲، پرداخت الکترونیک پاسارگاد در رتبه ۵۶، پرداخت نوین آرین در رتبه ۶۲، فن‌آوا کارت در رتبه ۷۲، مبنا کارت آریا در رتبه ۱۰۶ و سایان کارت در رتبه ۱۰۹ قرار گرفته‌اند.

ثبت نظر

ارسال