اطلاعات آماری مردم را به هیچ مرجعی نمی‌دهیم

نمایه بانک : رئیس جدید مرکز آمار ایران با بیان اینکه در گذشته بارها مقابل کسانی که خواهان دسترسی به اطلاعات آماری مردم بوده ایستاده است گفت که اطلاعات مردم محرمانه است و به هیچ عنوان در اختیار هیچ مرجعی قرار نخواهد گرفت.
  • دوشنبه 1 شهریور 1395 ساعت 13:58

 به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، امیدعلی پارسا رئیس جدید مرکز آمار ایران در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران که امروز یکم شهریور در ساختمان مرکز آمار ایران برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما این است که با صحت، دقت و سرعت بیشتر از انچه تاکنون مرکز آمار ایران جریان داشته در ارائه آمار و ارقام تلاش کنیم و با شجاعت، صداقت و صراحت از عملکرد خود دفاع کنیم.

او بیان کرد: با الهام از اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های مرکز آمار ایران در دو محور دورن زایی و برون نگری خواهد بود و باید کل نظام‌های آماری کشور با همین ویژگی‌ها اداره شود.

پارسا همچنین دو برنامه مهم مرکز آمار ایران را از این پس هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و ملی و تمرکز بر اجرای بهتر برخی تغییرات دانست و گفت: مرکز آمار ایران ممکن است مورد نقد برخی تئوری های مختلف قرار بگیرد، ولی ما تلاش می کنیم که اثبات کنیم دقیق و قابل اعتماد هستیم.

او با تاکید بر این که اطلاعات مردم نزد مرکز آمار ایران محرمانه است، گفت: بارها در مراجع قضایی حاضر شدم و پاسخ داده‌ام که چرا به هیچ وجه نمی توانیم اطلاعات افراد را به هیچ کس ارائه کنیم، به هیچ وجه اطلاعاتی را که دریافت کرده‌ایم متناسب با استاندارد تولید آمار در سراسر دنیا به مراجع قضایی نمی‌دهیم. چرا که باید اعتمادی بین ما و مردم وجود داشته باشد که اطلاعاتشان را به ما ارائه کنند.

او همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار پایه و اساس هرگونه برنامه‌ریزی در کشور است و مسئولیت ما ارائه آمار دقیق، صحیح و با سرعت است که مرکز آمار تاکنون این موارد را لحاظ کرده، ولی ما برنامه مان آن است که این رسالت را بهتر از گذشته انجام دهیم. سرشماری سال ۱۳۹۵ به عنوان مهمترین رخداد آماری کشور  در مهر و آبان سال جاری برگزار می‌شود و من از مردم خواهش می‌کنم در وهله اول به بخش اینترنتی آن که از سوم تا ۲۴ مهرماه به مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد و به شیوه ثبت نام در سایت‌های مختلف خواهد بود، توجه کرده و ما برای این اقدام آن‌ها نیز تشویقاتی در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: اولین بار است که آمارگیری به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امیدواری ما این است که حداقل ۴۰ درصد در آمارگیری به صورت اینترنتی شرکت کنند و من فکر می‌کنم اگر مردم همت کنند این اتفاق شدنی است.


ثبت نظر

ارسال