درآمد ۱۴۰ هزار میلیاردی از محل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض

نمایه بانک : به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی خوشبختانه از ابتدای امسال تا کنون مجموع درآمدهای اخذ شده در بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارض ۱۴۰ هزارمیلیارد تومان بوده که برای عمران و آبادانی در اختیار اقصی نقاط کشور قرار می‌گیرد.
  • سه شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 17:54

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ،  سید کامل تقوی نژاد امروز در سفر به شهرکرد در مراسم افتتاح ۱۷ پروژه عمرانی شهرستان فارسان، با اشاره به اینکه GDP یکی از شاخصه‌های مهم و کلیدی در توسعه یافتگی هر کشوری است، اظهار کرد: در حال حاضر هفت درصد از GDP از مالیات تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت درآمدهای مالیات در بودجه جاری معمولا رو به افزایش است، افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های جاری دولت  و ۳۹ درصد توسط مالیات پرداخت می‌شود.

تقوی نژاد با بیان اینکه هرچه درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا کند، سطح رفاه جامعه نیز افزایش می‌یابد، گفت: درآمدهای مالیاتی نقش چشمگیری در عمران و آبادانی جامعه دارند. از محل مالیات بر ارزش افزوده سه درصد به طور مستقیم در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور آبادانی و عمران قرار می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون مجموع درآمدهای اخذ شده در بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارض ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است که برای عمران و آبادانی در اختیار اقصی نقاط کشور قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در حال حاضر طرح سلامت هم از طریق ارزش افزوده انجام می‌شود.


ثبت نظر

ارسال