ثبت‎نام اینترنتی ۳۵۹ هزار خانوار در سرشماری نفوس و مسکن

نمایه بانک : رئیس مرکز آمار ایران از ثبت‎نام ۳۵۹ هزار خانوار در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی خبر داد.
  • چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 22:2

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، امیدعلی پارسا  اظهار کرد: این تعداد تا ساعت ۱۱ امروز بوده و تقریباً هر ساعت ۲۰ هزار نفر موفق می‌شوند که انجام دهند در حالی که روز گذشته این عدد حدود ۱۰ هزار نفر در ساعت بوده است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم خیلی بیشتر شده است، افزود: اگر می‌خواهیم به هدف ۳۵ هزار نفر در ساعت برسیم، مردم باید به هیچ وجه کار را به روزهای پایانی ثبت‌نام موکول کنند، چون حجم ترافیک در آن زمان خیلی بیشتر می‌شود.

پارسا درباره استقبال مردم لرستان از ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن بیان کرد: به لحاظ درصدی که هست، لرستان در قسمت پایین جدول استان‌هاست و انتظار داریم این آمار با توجه به نفوذ اینترنت بشیتر شود.

رئیس مرکز آمار ایران اظهار کرد: استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، بوشهر و کردستان به ترتیب پنج استان اول کشور از نظر استقبال اینترنتی از این سرشماری با توجه به ضریب نفوذ اینترنت و عددی که برایشان تعریف شده است، هستند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام هیچ مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: روزهای اول و دوم به خاطر استقبال زیاد مردم و ظرفیت پیش‌بینی شده، سامانه مشکل داشت که کاملاً حل شده است و حداکثر در مدت هفت تا هشت دقیقه هر کسی دسترسی به اینترنت دارد، می‌تواند ثبت‌نام را انجام دهد.

پارسا یادآور شد: شرکت مخابرات یک گیگ اینترنت رایگان به کسانی می‌دهد که از طریق اینترنت ثبت‌نام کنند. همچنین ۱۰۰۰ جایزه یک میلیون تومانی برای کسانی که در سرشماری سال ۱۳۹۵ به صورت الکترونیکی شرکت کنند در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه زمان ثبت‌نام تمدید نخواهد شد، گفت: مردم به خاطر احساس ملی و قانونی و برای به دست آمدن آمار درست و واقعی، این کار را انجام دهند و ثبت‌نام را به روز آخر منتقل نکنند.

پارسا همچنین از شرکت‌کنندگان در سرشماری الکترونیکی سال ۱۳۹۵ درخواست کرد: اطلاعات مورد نیاز در سرشماری شامل اطلاعات شناسنامه، کدپستی و غیره  را در اختیار داشته باشند تا پروسه تکمیل فرم طولانی نشود.


ثبت نظر

ارسال