سومین جشنواره آفتابگردان خوی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- سومین جشنواره فرهنگی و اجتماعی آفتابگردان شهرستان خوی پنجشنبه شب طی آیینی با حضور مسئولان محلی در پاک ملت خوی آغاز شد.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 11:18
به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس شورای شهر خوی در آیین افتتاح این جشنواره اظهار کرد: سومین جشنواره آفتابگردان برای شناساندن قابلیت های اقتصادی این محصول و اجرای جشن برداشت این محصول برگزار می شود.
علیرضا فتحی افزود: شورای شهر و شهرداری در چند سال گذشته با توجه به ضرورت معرفی جاذبه های شهرستان خوی، برگزاری همایش های فرهنگی و جشنواره ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده و اجرا کرده است و این امر مورد توجه مردم خوی و منطقه واقع شده است.
وی ادامه داد: شهر فرهنگی خوی در طول تاریخ همیشه محل فرهنگ و مدنیت بوده است و در اعصار مختلف این شهر با فرهنگ و تمدن در کشور و منطقه مطرح بوده و شناخته می شده است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات فرهنگی و اجتماعی خوی در حاشیه این جشنواره برپا شده است که دیشب قبل از آغاز آیین افتتاحیه توسط فرماندار خوی و دیگر مسئولان محلی افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی قطب اصلی تولید محصول آفتابگردان در کشور محسوب می شود و مقام نخست تولید آفتابگردان در کشور را دارد.
بیش از 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان خوی به کشت آفتابگردان اختصاص یافته و با تولید 18هزار تن تخم آفتابگردان، قطب اول کشور در تولید این محصولات است.
میزان گردش مالی تولید و فروش تخمه آفتابگردان و کدو در این شهرستان چهار هزار میلیارد ریال تخمین زده می شود و بازار بزرگ تخمه و آفتابگردان خوی تنها بازار این محصول در کشور به شمار می رود.
شهرستان خوی با 375 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های کهن تاریخی ایران اسلامی در شمال استان آذربایجان غربی و در 134 کیلومتری ارومیه واقع است.
سومین جشنواره آفتابگردان طی روزهای 25 تا 30 شهریورماه سال جاری در پارک ملت خوی برگزار می شود.
1905**خبرنگار و دبیر: حسن فاخری

ثبت نظر

ارسال