عضو شورای جنبش عدالتخواه دانشجویی: تریبون های نماز جمعه به دعواهای سیاسی وارد نشوند

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی از تریبونهای نماز جمعه خواست تا هدایتگر جامعه اسلامی باشند و گفت: لازمه این مساله وارد نشدن این جایگاه عظیم به دعواهای سیاسی و جناحی است.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 13:3
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شایان نادری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: اولین وظیفه دولت اسلامی آن است که جامعه اسلامی را به تعادل رسانده و عدالت اجتماعی را برقرار کند؛ متاسفانه نحوه توزیع ثروت و امکانات بر اساس شکوفایی استعدادها نیست.
وی با اشاره به حقوق های نامتعارف و واگذاری املاک شهرداری تهران گفت: مساله اصلی قانونی بودن یا نبودن آنها نیست، مساله ما بی عدالتی است که در این ساز و کار رخ داده است.
این فعال دانشجویی ادامه داد: یکی از ارکان مهم فساد مالی، سوء استفاده از فرصت هایی است که مسئولین مرتکب آن می شوند؛ در فضای تضاد منافع، خواسته های خلاف قانون و شخصی خود را بر مصلحت توده های مردم ترجیح می دهند.
نادری اضافه کرد: اکنون دیگر مساله ما مبازره با فساد اقتصادی نیست بلکه مساله ما مبارزه با اقتصاد فساد پرور است.
وی یادآور شد: مساله ما مبارزه با اقتصادی است که دو هزار میلیارد تومان وام را یکجا واگذار می کنند اما زمانی که به یک وام ازدواج ده میلیونی می رسد، می گویند منابع نداریم.
عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی با ابراز نگرانی از ذبح عدالت انقلابی به پای مصلحت جناحی اظهار داشت: با صورت و ظاهر دین به جنگ با سیرت و باطن آرمان های انقلاب رفته اند. قبیله گرایی سیاسی و محافظه کاری جناحی زمینه تضییع منافع ملت و بیت المال مسلمین را فراهم آورده است.
نادری گفت: ما باید در انتخاب هایمان فراتر از مباحث سیاسی روز و درگیری های جناحی، به عناصر انقلابی و ولایتمدار برای واگذاری مسئولیت ها اعتماد کنیم. مسئولین باید سطح درآمدهای خود را چه قبل از گرفتن منصب و چه بعد از گرفتن مسئولیتی که داشتند به صورت واضح و شفاف برای مردم ابلاغ کنند تا مردم بتوانند درست تصمیم بگیرند.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: از ضروریت عصر امروز ما، بازگشت به اسلام ناب خمینی(ره) و توده مردم است. تمام واژه به واژه کلام آن پیر بزرگ، آن ابراهیم زمان، حکمت و تدبیر است؛ به هر میزان که با عموم مردم و توده های میلیونی فاصله گرفته ایم به همان میزان از مسیر انقلاب عقب افتاده ایم.
سیام **6084**1429

ثبت نظر

ارسال