سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام بر ضرورت همکاری مردم با ماموران سرشماری تاکید کرد

ایلام - ایرنا - سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام با اشاره به در پیش بودن هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، بر ضرورت همکاری مردم با ماموران آمارگیری برای ثبت اطلاعات دقیق تاکید کرد.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 14:14
به گزارش ایرنا، رحمت اله قیصوری در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن امسال به 2 روش اینترنتی و حضوری انجام می شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی در کاهش هزینه ها و وقت و صرفه جویی منابع مالی بیت المال تاثیر گزار است، افزود: لازمه اقتصاد مقاومتی و پیشرفت و توسعه با برنامه ریزی صحیح که شامل اطلاعات و آمار دقیق است، محقق می شود.
قیصوری از مردم خواست که اطلاعات صحیح و دقیق به پرسش های ماموران سرشماری بدهند و با مشارکت در سرشماری به صورت اینترنتی علاوه بر ارتقای جایگاه دولت الکترونیک در کشور موجب کاهش هزینه ها شوند.
وی از مردم خواست که پس از ثبت نام اینترنتی کد رهگیری که از طریق سامانه الکترونیک یا پیامک برای آنها ارسال می شود را تا هنگام مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل آنها نزد خود نگهدارند.
سرپرست سامان برنامه و بودجه استان ایلام گفت: ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار و کد پستی دقیق که بر روی قبوض تلفن وجود دارد در زمان مراجعه حضوری ماموران سرشماری برای ثبت اطلاعات ضروری است.
قیصوری اضافه کرد: افراد باید اطلاعات دقیقی در خصوص مسکن، بیکاری، تحصیل و دیگر پرسش ها را به درستی در زمان ثبت نام اینترنتی در سامانه ثبت کرده و یا در زمان مراجعه حضوری در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند.
وی در ادامه به محرمانه بودن اطلاعات خانوارها تاکید کرد و افزود: این آمار و اطلاعات تنها برای برنامه ریزی های کلان کشور مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین مردم با اطیمنان خاطر اطلاعات خواسته شده را در اختیار آمارگیران قرار دهند.
وی از ائمه جمعه و جماعات و همه مسئولان اجرایی استان ایلام خواست بر حضور مردم و مشارکت گسترده آنها در هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور تاکید کنند.
به گزارش ایرنا، هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ابتدا بصورت اینترنتی آغاز می شود ولی از 25 مهر تا 25 آبان با حضور ماموران به درب منازل مردم همزمان در سراسر کشور انجام می شود.
خبرنگار - ناهید ابراهیمی
دبیر - مجید سلیمانی
7177/9002

ثبت نظر

ارسال