وزیر موقت اقتصاد اسپانیا: بن بست سیاسی کشور را در وضعیت دشوار اقتصادی قرار می دهد

مادرید- ایرنا- «لوییس ده گیندوس» وزیر موقت اقتصاد اسپانیا هشدار داد: اگر اسپانیا از بن بست سیاسی که در آن قرار دارد خارج نشود، کشور را به وضعیت دشوار اقتصادی سال 2012 باز می گرداند .
  • پنجشنبه 25 شهریور 1395 ساعت 17:53
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، ده گیندوس امروز /پنجشنبه/ یادآور شد که در سال 2012، اسپانیا برای نجات کل کشور از اتحادیه اروپا درخواست کمک مالی برای بانک ها کرد .
وزیر اسپانیایی تاکید کرد: بدترین بحران ها آنهایی هستند که ریشه سیاسی دارند، هرچند که امیدواریم وضعیت سال 2012 بار دیگر تکرار نشود، اما این امر مشروط به آن است که عقلانیت حاکم باشد و «ماریانو راخوی» نخست وزیر موقت بار دیگر زمام قدرت را در دست گیرد .
ده گیندوس افزود: اقتصاد اسپانیا با چالش های مهمی نظیر رکود اقتصادی اروپا، اثرات برگزیت و مشکلات ناشی از تروریسم یا عوامگرایی مواجه است .
به عقیده وی ، اسپانیا نیاز به یک دولتی دارد که با اقتدار کامل با این شرایط روبه رو شود زیرا فقدان دولت باعث محدودیت حضور مناسب کشور در 'همسویی با اهمیتش' در تمامی این مباحث می شود .
ده گیندوس خاطرنشان کرد: هرچند اقتصاد اسپانیا هنوز دو برابر میانگین اروپایی رشد دارد و نیم میلیون اشتغال در سال ایجاد می کند، اما این روند برای همیشه نخواهد بود و به همین دلیل نمی شود تمامی تلاش های انجام شده را دور ریخت .
وی تاکید کرد: تا وقتی که کشور به سطح قبلی درآمدها بازنگردد و تا وقتی که 20 میلیون نفر مشغول به کار نباشند، نمی شود گفت که بحران پشت سر گذاشته شده است.
وزیر اسپانیایی با بیان این که از بحران دو درس اساسی آموخته است، تصریح کرد: همیشه باید واقعیت ها را با حداکثر عینیت تشخیص داد و اینکه کشور با یک کسری بالغ بر 10 درصد تولیدات ناخالص داخلی نمی تواند به از دست دادن مداوم رقابت ادامه دهد و نباید حباب های اعتباری یا املاکی را نادیده بگیرد .
به گفته وی، این وضعیت ها به ناچار موجب بحران بانکی، مالیاتی و کاری می شود .
اروپام *5*491**1144*مترجم- هشام صمصام **دبیر- علیرضا جباری

ثبت نظر

ارسال