روحانی وارد فرودگاه مارگاریتای ونزوئلا شد

مارگاریتا- ونزوئلا- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری لحظاتی پیش وارد جزیره مارگاریتای ونزوئلا- محل برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد- شد و مورد استقبال معاون رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 23:38
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، یک دختر لبنانی تبار نیز در فرودگاه به نمایندگی از شیعیان ساکن جزیره به حسن روحانی خوشامد گفت.
دیدار با رئیس جمهوری ونزوئلا و شرکت در ضیافت شام به افتخار رئیس جمهوری، برنامه های امروز روحانی پس از ورود به جزیره مارگاریتا خواهد بود.
صبح شنبه نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این جزیره آغاز می شود.
رئیس جمهوری قرار است علاوه بر سخنرانی و حضور در این نشست، ریاست دوره جدید جنبش عدم تعهد را که ایران در چهار ساله اخیر عهده دار آن بود، به نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا واگذار کند.
ایران ریاست جنبش عدم تعهد در سال های 2012 تا 2016 را بر عهده داشت.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا و حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان رئیس کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و کوبا و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر حسن روحانی را همراهی می کنند.
هفدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد(نم) روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 شهریور (17 و 18سپتامبر 2016) در جزیره مارگاریتا در ونزوئلا برگزار می شود.
در این نشست، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین سخنران، گزارشی از عملکرد چهارساله ایران به عنوان رئیس شانزدهمین دوره جنبش عدم تعهد را ارائه خواهد کرد.
در حاشیه این اجلاس، رئیس جمهوری ضمن انجام دیدارهایی با مقامات، سران، رهبران و شخصیت های بین المللی کشورهای جنبش غیر متعهدها، درباره مسایل مهم جهانی و منطقه ای گفت وگو خواهد کرد.
روحانی پس از پایان اجلاس غیرمتعهدها، به دعوت رسمی رییس جمهوری کوبا و به منظور دیدار و مذاکرات دوجانبه به هاوانا پایتخت کوبا سفر خواهد داشت. دیدار و گفت وگو با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا و نیز مذاکره با رییس جمهوری این کشور و امضای اسناد متعدد همکاری از جمله محورهای اصلی برنامه سفر دکتر روحانی به کوبا خواهد بود.
رئیس جمهوری پس از سفر کوبا، در آخرین مرحله از سفر خود برای سخنرانی در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد داشت.
دیدار و گفت وگو با شماری از مقامات ارشد کشورهای جهان، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی و ملاقات با رهبران ادیان الهی از جمله برنامه های رییس جمهوری کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.
خبرنگار: کتایون لامع زاده/مرتضی شحنه/امیر خانزاده**سردبیر: علی پاینده
شبد**سیام**6084**1953**1504

ثبت نظر

ارسال