هفته فرهنگی کردستان به کار خود پایان داد

انزلی- ایرنا- مراسم پایانی هفته فرهنگی کردستان درمنطقه آزاد انزلی برگزار شد.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 1:53
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر امورفرهنگی و هنری منطقه آزاد انزلی جمعه شب درحاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت:این برنامه برای اولین بار درمناطق آزاد کشور و به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
مهدی کاظمیان افزود:براساس امضاء تفاهم نامه مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان مناطق آزاد، منطقه آزاد انزلی پیشنهاد برگزاری چنین مراسمی را به میزبانی منطقه آزاد انزلی به چند استان پیشنهاد کرد.
وی یادآورشد:استان کردستان دراین راستا مشتاقانه خواستار حضور دراین منطقه و عرضه و نمایش آداب و سنن و فرهنگ مردم خود به عموم مردم شد.
کاظمیان خاطرنشان کرد:این استان از بیستم تا 26شهریور و درفاصله اعیاد قربان تا غدیرگروه های متعدد هنری وبا حضور درنمایشگاه و عرضه صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری ، برگزاری نمایش های آیینی و تئاتر خیابانی ، آشپزی و غذاهای سنتی، موسیقی فولکلور و شاد برای مردم هنرنمایی کردند.
وی تصریح کرد:هنرمندان هموطن کرد با نمایش هنرهای خود توجه گردشگران بسیاری را درمنطقه آزادانزلی به خود جلب کرده و هفته فرهنگی کردستان با استقبال خوب مردم برگزارشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته فرهنگی کردستان با هدف احیای فرهنگ اصیل کشور، ارتباط مناسب بین اقوام، ایجاد تعادل وجود مشترک اقوام ایرانی و فراهم نمودن فضایی شاد و مفرح برای گردشگران تدارک دیده شده است.
دراین مراسم با برپایی سیاه چادر و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، اجرای نمایشهای آیینی وسنتی ،موسیقی نواحی و فولکلور، نمایش خیابانی، شب شعر و اکران فیلم لحظات خوش و ماندگاری برای گردشگران فراهم می شود.
این مراسم به مدت یک هفته از تاریخ 20 لغایت 26 شهریور ماه در فاز تجارت و گردشگری این منطقه اجرا می شود.
معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
6030/7471/ 3404 دبیر: محسن اسماعیلی

ثبت نظر

ارسال