مرکل: وضعیت اتحادیه اروپا بحرانی است

تهران- ایرنا- صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد، وضعیت اتحادیه اروپا، حساس و بحرانی است و مشکلات آن را نمی توان در طول برگزاری یک نشست حل و فصل کرد.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 13:52
به گزارش خبرگزاری رویترز، 'انگلا مرکل' به هنگام ورود به نشست سران اتحادیه اروپا در براتیسلاوا پایتخت اسلوواکی به خبرنگاران گفت، با توجه به شرایط، آسان نیست که انتظار داشته باشیم از یک نشست راه حلی برای مشکلات اروپا پیدا شود.
وی گفت، ما در شرایط بحرانی و حساسی قرار داریم. ما باید با اعمال خود نشان دهیم که می توانیم بهتر باشیم.
مرکل خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا باید در حوزه امنیتی، امنیت داخلی و خارجی، جنگ با تروریسم و همکاری های دفاعی پیشرفت کند و در زمینه های رشد اقتصادی و اشتغالزایی بهتر شود.
در پی همه پرسی و اعلام انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، سران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه امروز جمعه در نشستی غیررسمی در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی گردهم آمدند تا درباره آینده این اتحادیه بدون حضور انگلیس گفتگو کنند.
دونالد توسک، رئیس شورای اروپا دستور کار این نشست را ادامه اصلاحات در این اتحادیه در زمینه حفاظت از مرزهای کشورهای عضو، مبارزه با تروریسم و نیز مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی اعلام کرد.
توسک گفت: سه چالش اصلی از جمله مهاجرت غیرقانونی، تروریسم و ترس از جهانی شدن پیش روی ما قرار دارد و توافق بر سر اولویت های اصلی و آنچه می توان در ارتباط با این اولویت ها در چند ماه آینده انجام داد مواردی است که در نشست براتیسلاوا باید به آن پرداخته شود.
اروپا هم اکنون با بحران آوارگان دست و پنجه نرمی کند و صدها هزار آواره از خاورمیانه و شمال آفریقا برای فرار از فقر و خشونت راهی این قاره شده اند.
بنا بر اعلام آژانس حفاظت از مرزهای اروپا ، حدود 118 هزار نفر در هشت ماه نخست سال 2016 میلادی با عبور از دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند.
شبس**1088**1599- مترجم: صفا فقیه** سردبیر- مریم شفیعی

ثبت نظر

ارسال