افتتاح یکهزار طرح عمرانی دیگر تا پایان سال در مازندران

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت که تا پایان امسال یکهزار واحد تولیدی دیگر در استان به بهره برداری خواهد رسید .
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 14:31
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان محمودآباد افزود : با نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در همان ابتدای سال در استان ، روند سازندگی در استان شدت گرفته است.
وی با تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته با وجود تنگناهای مالی و وضعیت نامناسب اقتصادی به ارث رسیده از قبل ، گفت : در سه سال گذشته چهار هزار و 800 طرح در استان به بهره برداری رسیده است .
نماینده عالی دولت در مازندران هزینه اجرای این تعداد طرح را 38 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : دولت با وجود همه تنگناهای مالی ، تکمیل و بهره برداری از این طرح ها را در اولویت قرار داد.
** بازگرداندن واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید
استاندار مازندران مهم ترین اولویت دولت تدبیر و امید را بازگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل شده به چرخه فعالیت دانست و گفت که به همین منظور نیز امسال چهار هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور به استان مازندران اختصاص یافته است .
فلاح از بازگشت بیش از 180 واحد تولیدی مازندران به چرخه تولید در سال گذشته خبر داد و افزود : امسال بیش از سه هزار واحد تولیدی استان برای استفاده از بسته رونق تولید ثبت نام کرده اند که تا کنون 98 واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شدند .
وی با اعلام این که 6 واحد تولیدی از این تعداد مربوط به شهرستان محمود آباد است ، ادامه داد : تا پایان شهریور آمار واحدهایی که از تسهیلات رونق برخوردار می شوند به بیش از 150 واحد خواهد رسید .
استاندار مازندران در عین حال روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان را کند ارزیابی کرد و تاکید کرد : لازم است بانک ها به مشکلات مردم و واحدهای تولیدی توجه بیشتری کنند .
وی توجه به بخش کشاورزی و حل مشکلات کشاورزان را از دغدغه ها و اولویت های مسئولان استان دانست و گفت : در حوزه کشاورزی نیز با پیگیری انجام شده استرس آبی کاهش یافت و تولید محصولات کشاورزی از رشد خوبی برخوردار است .
فلاح با اعلام این که بر اساس برآوردهای کارشناسی تولید مرکبات و کیوی در مازندران در سال جاری 20 درصد افزایش خواهد داشت ، افزود : برای توسعه صادرات مرکبات برنامه ریزی جدی باید صورت گیرد .
استاندار مازندران پیشرفت های صورت گرفته در استان را مرهون اتحاد و همدلی دانست و گفت : هماهنگی و انسجام بسیار خوبی در مازندران حاکم است .
وی افزود : استان مازندران در بسیاری از شاخص ها روند رو به رشدی دارد و در سه ماهه اول امسال نرخ بیکاری استان به 9 و هشت دهم درصد رسید .
استاندار مازندران همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در محمود آباد ، بر ضرورت تقویت اتحادیه های گل و گیاه و تعاونی ها برای توسعه فعالیت ها و رونق تولید تاکید کرد.
وی گفت : در زمینه گردشگری نیز محمود آباد همیشه پیشگام بوده و با اتمام عملیات ساخت واحدهای در حال ساخت ظرفیت های گردشگری این شهرستان توسعه جدی خواهد یافت .
خبرنگار : محمد محتاطی دبیر : حسن فلاحتی
7326/1654

ثبت نظر

ارسال