اختصاص 15 میلیارد ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی به شهرضا

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا گفت: امسال در مرحله نخست، 15 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به شهرستان شهرضا اختصاص یافته است.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 4:44
 
به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا، احمدرضا صفابخش در جمع خبرنگاران این شهرستان عنوان داشت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی در تمامی سطوح یکی از مهم‌ترین تدابیر رهبر معظم انقلاب است که برای تحقق آن نیازمند بسیج تمامی اقشار جامعه هستیم.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در واقع مسیر فعالیت‌های هر یک از نهادهای اجرایی را مشخص کردند؛ از این جهت هر یک از دستگاه‌‎های اجرایی باید بر اساس شرح وظایف خود در این زمینه اقدام کند.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا تأکید کرد: هدف نهایی از طرح عنوان اقتصاد مقاومتی در ادبیات اقتصادی کشور، تقویت زیرساخت‌های کشور در بخش‌های مختلف تولید، توزیع و افزایش ارزش افزوده و سرانه خالص ملی است.
صفابخش تصریح کرد: رسالت اصلی بسیج سازندگی در سطح نواحی مقاومت بسیج، تحقق منویات رهبر انقلاب در بخش اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به عنوان یک استراتژی اجرایی و الگوی عملی برای سایر نهادها است.
وی در تشریح برخی از فعالیت‌های بسیج سازندگی در شهرستان شهرضا گفت: یکی از مهم‌ترین خدمات بسیج سازندگی در شهرستان، توزیع تسهیلات اقتصاد مقاومتی بین متقاضیان ایجاد عرصه‌های مختلف بوده است.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا ادامه داد: امسال در مرحله نخست، مبلغ 15 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به این قرارگاه اختصاص یافته تا بین متقاضیان ایجاد عرصه‌های اشتغال توزیع شود.
بسیج سازندگی شهرضا در سال گذشته 300 فرصت شغلی ایجاد کرده است
صفابخش تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 19 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی بین متقاضیان توزیع شد که این میزان از تسهیلات زمینه ایجاد بیش از 170 عرصه و اشتغال بیش از 300 نفر را فراهم کرده است.
وی گفت: واگذاری تسهیلات اشتغالزایی از نیمه مردادماه امسال آغاز شده، سود این تسهیلات 16 درصد بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به حوزه‌های مقاومت بسیج محلات، برای دریافت آن اقدام کنند.
صفابخش تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی در سال جاری در راستای اجرای بهتر طرح واگذاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ایجاد عرصه‌های تولیدی، اقدام به اجرای طرح «قطبی کردن عرصه‌های ایجاد شده» کرده است که بر اساس آن مجموعه‌ای از عرصه‌های ایجاد شده در هر رشته، به عنوان یک قطب تولیدی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی گفت: از جمله قطب‌های ایجاد شده و عرصه‌هایی که در قالب این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند، عرصه‌های پرورش قارچ خوراکی، عسل و پرورش بلدرچین است.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا عنوان داشت: بسیج سازندگی شهرضا در نظر دارد با توجه به کیفیت مطلوب عسل تولید شده در این شهرستان، برای برند سازی آن اقدام کند.
صفابخش همچنین از افزایش سهمیه این شهرستان در «اردوهای بسیج طرح هجرت دانش‌آموزی» خبر داد و افزد: این تصمیم با توجه به عملکرد قابل توجه بسیجیان شهرضا در سال گذشته اتخاذ شده است.
افزایش سهمیه شهرستان در اردوهای دانش آموزی
وی عنوان کرد: در سال گذشته سهیمه شهرضا در این قسمت 10 هزار نفر روز بود که این میزان در سال جاری به 12 هزار نفر روز افزایش یافته است.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا گفت: سهمیه شهرستان در اردوهای 10 روزه 120 نفر اردو معادل هزار و 200 نفر روز می‌باشد که 60 نفر اردوی آن بسیجیان برادر و بقیه خواهر هستند.
صفابخش تصریح کرد: تاکنون 80 درصد از این اردوها که از ابتدای تیرماه آغاز و تا 30 شهریورماه ادامه خواهد داشت، انجام شده است.
انجام 9 مرحله اردوی جهادی در شهرستان شهرضا
وی عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 100 درصد سهمیه شهرستان در اردوهای جهادی هفت روزه برگزار شده است.
صفابخش تصریح کرد: سهمیه شهرستان شهرضا در سال جاری در اردوهای جهادی هفت روزه 9 مرحله بوده که در قالب آن 146 نفر اردو و هزار و 460 نفر روز اردو برگزار شده است.
وی تأکید کرد: مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا اضافه کرد: در این طرح که با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان انجام می‌شود، دانش آموزان بسیجی اقدام به بازسازی، مرمت و زیبا سازی مدارس می‌کنند.02149/131

ثبت نظر

ارسال