اویل پرایس: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح در 5 سال اخیر رسید

اویل پرایس در گزارشی به حجم صادرات نفتی ایران در ماه اوت اشاره کرد و آن را بالاترین سطح در 5 سال اخیر دانست.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 21:43
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی به قلم "جولیان گیگِر" نوشت: حجم صادرات نفتی ایران در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور) به روزانه 2.11 میلیون بشکه رسید که 15 درصد بیشتر از صادرات روزانه ماه ژوئیه است. این رقم نشان می‌دهد ایران با جدیت در تلاش برای رسیدن به حجم صادرات نفتی پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی است. این درحالیست که اعضای عضو و غیرعضو اوپک روزهای 26 تا 28 سپتامبر (5 تا 7 مهر) در الجزیره نشستی غیررسمی تشکیل می‌دهند تا درباره طرح فریز نفتی تصمیم‌گیری کنند.

کشورهای تولیدکننده نفت امیدوارند با اجرای طرح فریز نفتی، بتوانند بهای این ماده ارزشمند سوختی را در بازارهای جهانی افزایش دهند. باوجود اینکه ارقام و اطلاعات درمورد صادرات نفتی ایران کمی با یکدیگر متفاوت هستند؛ صادرات نفتی این کشور در ماه ژوئن 1.9 میلیون بشکه در روز مخابره شده بود. این رقم در ماه ژوئیه 1.83 میلیون بشکه گزارش شده بود و با رشد فزاینده‌ای در ماه اوت به 2.11 میلیون بشکه در روز رسید. حجم صادرات نفتی ایران در ماه اوت بالاترین رقم در 5 سال اخیر محسوب می‌شود.

اویل پرایس در ادامه نوشت: صادرات ایران به لطف افزایش روزانه 600 هزار بشکه صادرات نفتی به هند و 630 هزار بشکه به مشتریان اروپایی به این رکورد دست یافت.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفتی در سازمان اوپک است و همراهی این کشور در اجرایی شدن طرح فریز نفتی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود؛ اما ایران اعلام کرده است فقط زمانی حاضر به همراهی با این طرح خواهد بود که سطح تولیدات نفتی خود را به دوران پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی برساند.

"محسن قمصری،" رئیس امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، در مصاحبه‌ای که در سنگاپور انجام شد، تاکید کرد: تولید روزانه 4 میلیون بشکه نفت برای ایران دور از دسترس نیست. ما قادر هستیم به آن سطح دست یابیم.

گزارش ماهانه سازمان اوپک در سپتامبر 2016 نشان می‌دهد ایران در ماه اوت روزانه 3.653 میلیون بشکه نفت تولید کرده است. این درحالیست که تولیدات ماه ژوئیه 3.631 میلیون بشکه نفت اعلام شد. سطح تولیدات نفتی ایران در ماه اوت فقط 147 هزار تا 347 هزار بشکه نفت کمتر از سطح تولیدات این کشور پیش از اعمال تحریم‌ها بوده است.


انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال