20 استخر 2منظوره پرورش ماهی در زهک به دستگاه هواده مجهز شدند

رئیس اداره شیلات شهرستان زهک گفت: 20 استخر 2 منظوره پرورش ماهی از مجموع 250 استخر بتنی و خاکی این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون به دستگاه هواده مجهز شدند.
  • جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 22:3

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.، شاهرودی اظهار داشت: مجهز کردن استخرهای پرورش ماهی به دستگاه های هواده از جمله اهداف و رویکردهای جدید اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مبنی بر اقتصادی کردن فعالیتهای شیلاتی، مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و استفاده از فناوری های جدید انجام شده است.

وی تصریح کرد: در استخرهای پرورش ماهی با تراکم بالا، میزان اکسیژن کاهش می یابد به همین سبب و برای ایجاد حرکت دورانی داخل استخر و تولید اکسیژن این دستگاه ها نصب می شود.

وی ادامه داد: دستگاه هواده با ایجاد حرکت دورانی داخل استخر فضولات ماهی ها را به درون دریچه تهویه که وسط استخر در نظر گرفته شده هدایت می کند و باعث کیفیت بخشی به آب می شود.

رئیس اداره شیلات زهک گفت: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سیستم هواده مهم ترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره ی پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه ی پرورش دهندگان است.

شاهرودی تصریح کرد: این اداره همچنین با تشویق آبزی پروران به استفاده از دستگاههای هواده توانسته پرورش دهندگان را به اهمیت استفاده از این دستگاه ها برای افزایش قابل ملاحظه تولید و کاهش مخاطرات در دوره پرورشی آشنا سازد.

انتهای پیام/ع


ثبت نظر

ارسال