۶۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال مخروبه است

بهشهر- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال مخروبه است و باید در احیای جنگل‌ها بیش‌ازپیش تلاش شود.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 4:47

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد شاعری، جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق مازندران در هتل هشت‌بهشت عباس‌آباد بهشهر افزود: موافق تنفس جنگل هستم و معتقدم که با توجه به ۶۰۰ هزار هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور، زیستگاه سوزنی‌برگ‌ها در جنگل‌های شمال نیست و باید جنگل‌های شمال قرق چندساله، تنفس و تجدید حیات شود.

وی اظهار کرد: در بخش جنگل، باید بهره‌برداری از جنگل قطع و به‌نوعی بهره‌برداری صنعتی از جنگل‌های شمال حذف شود و طرح‌های اکو توریستی و گردشگری در جنگل‌ها توسعه یابد.

شاعری همچنین در مورد جاده‌سازی در منطقه بندبن به دامغان در شهرستان نکا و در بخشی از محدوده پارک ملی پابند، اضافه کرد: در این جاده‌سازی باید مراحل قانونی طی شود و شورای عالی محیط‌زیست نظر قطعی اعلام کند در پارک ملی گلستان هم با نظر این شورا، جاده احداث شد و به محیط‌زیست ضربه‌ای وارد نشد.

این مسئول گفت: جاده‌سازی به‌خودی‌خود راه دسترسی است اما جاده‌ای که از منطقه حفاظت‌شده عبور کند باید متناسب با شرایط محیطی و طبیعی آن منطقه باشد.

برای نجات میانکاله کارگروه ویژه تشکیل شد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی میانکاله و خشکی تالاب در ماههای گذشته، یادآور شد: برای نجات میانکاله کارگروه ویژه تشکیل شد و انتقال آب‌های شیرین به سمت میانکاله انجام شد که در جلوگیری از خشکی تالاب مؤثر بوده است.

شاعری همچنین کوه خواری را مسئله جدی و قابل‌پیگیری دانست که با جدیت در دستور کار است تا از کوه خواری و از بین بردن کوه که زنده است و جان دارد، جلوگیری شود اما بخشی از آن مربوط به معادن است که اجتناب‌ناپذیر است اما در بخش‌هایی که به محیط‌زیست لطمه واردشده است؛ باید پیگیری و احیا شود.

وی در ادامه در مورد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد بهشهر هم گفت: این موضوع هم از مسائل مهم و اولویت‌دار است که در حال پیگیری است تا بندر امیرآباد به‌عنوان منطقه آزاد معرفی شود و شاهد توسعه و پیشرفت در منطقه باشیم و اگر یک منطقه آزاد در مازندران معرفی شود، به‌طورقطع امیرآباد بهشهر است.

مخالف واردات برنج هستیم

شاعری بابیان اینکه مخالف واردات، موافق صادرات و تولید داخل است، در مورد واردات برنج معتقد است: در سال اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد ما بر اساس تولیدات داخلی باشد واردات برنج در چنین شرایطی که تولید داخلی به‌اندازه کافی وجود دارد، نفعی برای کشور ندارد و با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نگرانی برای برنج‌کاران شمالی وجود ندارد و با جدیت از واردات برنج جلوگیری می‌شود، ادامه داد: با پیش‌بینی تولید دونیم میلیون تن برنج داخلی نیازی به واردات این محصول نیست و با این میزان تولید، نیاز داخل کشور که بر اساس برآورد (به ازای هر نفر ۳۰ کیلوگرم سرانه کشور برای جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران) دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج است، تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: برنج داخلی علاوه بر کیفیت بالا نسبت به برنج‌های خارجی از سلامت هم برخوردار است و مشکلات ناشی از واردات برنج خارجی با توجه به وجود سموم و مشکلات مختلف را ندارد.

شاعری همچنین از پرداخت مطالبات گندم کاران طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۴۰ درصد مطالبات گندم کاران کشور پرداخت‌نشده است که با توجه به آغاز سال جدید زراعی باید باقوت بیشتری دنبال شده و مطالبه گندم کاران پرداخت شود.

توقف تولید و مصرف ترا ریخته به دلیل عوارض احتمالی خطرناک

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از توقف تولید و مصرف ترا ریخته به دلیل عوارض احتمالی خطرناک خبر داد و افزود: استفاده از محصولات ترا ریخته در حد تحقیقات مشکلی ندارد اما مصرف این محصولات آسیب جدی به تولید وارد می‌کند که در بازار محصولاتی همچون کلزا، ذرت، سویا و... ترا ریخته وجود دارد که توقف تولید و مصرف آن در برنامه است و به تلفیق رفته است.

شاعری گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که بر اساس تولیدات داخلی باشد و سه رکن اساسی اقتصاد مقاومتی، شامل اقتصاد تولید محور، صادرات محور و اشتغال محور است و اگر براین اساس کار شود، اقشار مختلف مردم از اقتصاد منفعت می‌برند و این اقتصاد منجر به توسعه پایدار می‌شود که تقویت تولید ملی، صادرات و اشتغال را به همراه دارد.


ثبت نظر

ارسال