آبگرم ملیک سویی آماده واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی

اردبیل -ایرنا - کارشناس آب های معدنی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: آبگرم ملیک سویی مشگین شهر به منظور ساماندهی و مدرن سازی آماده واگذاری به بخش خصوصی است تا این چشمه آبگرم به یک آبگرم قابل استفاده تبدیل شود.
  • چهارشنبه 27 شهریور 1395 ساعت 10:8
بهروز عین الله زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اخیرا تخریب این آبگرم در شبکه های مجازی منتشر شد و حتی شایعه شد که ماهی های موجود در این مکان تلف شده است در حالی که در این محل پرورش ماهی به علت آبگرم مقدور نیست و حتی در اطراف این چشمه هم پرورش ماهی وجود ندارد تا در اثر تخریب منجر به تلف شدن آنان گردد.
وی با رد شایعه تخریب این آبگرم افزود: ملیک سویی یک چشمه کوچکی است در حال واگذاری به بخش خصوصی برای تبدیل یه یک آبگرم مدرن و مجهز است و در صورت آمادگی سرمایه گذار ، ساخت و احداث این آبگرم از سر گرفته می شود .
کارشناس آب های معدنی شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به وجود بیش از110 دهنه چشمه آب معدنی در استان اردبیل افزود: این استان به عنوان یکی از معدود استان های کشور به دلیل برخورداری از طبیعت سبز و مفرح همواره پذیرای میهمانان و گردشگران بوده و سبلان هم با دامنه های سرشار از سرچشمه های آب معدنی این اشتیاق را دو چندان کرده و موجب جذب گردشگران از تمام نقاط کشور شده است.
عین الله زاده گفت : در حال حاضر در استان اردبیل 110 دهنه چشمه آب معدنی شناسایی شده که از این تعداد 75 دهنه چشمه آبگرم و 35 دهنه چشمه آبسرد معدنی است و شرکت آب منطقه ای اردبیل با اولویت بندی چشمه ها از نظر میزان مراجعان و کیفیت و کمیت چشمه ها از سال 1376 اقدام به احداث مجموعه های جدید علاوه بر مجموعه های سنتی نموده است.
شهرستان مشگین شهر در غرب اردبیل و در فاصله 90 کیلومتری آن واقع شده است. از آب های معدنی مشگین شهر می توان به آبگرم قوتورسویی، شابیل، موئیل سوئی، ایلاندو، دودو، ملک سوئی و قینرجه اشاره کرد و در سال های اخیر آبگرم قینرجه و شابیل بصورت مدرن بازسازی و آماده استفاده علاقه مندان شده است
چشمه آبگرم ملک سویی در 23 کیلومتری مشگین شهر و بالاتر از موئیل واقع شده است. آب این چشمه 35 درجه حرارت دارد و برای درمان دردهای روماتیسمی مفید است.
خبرنگار : شاددل/دبیر: شیرزاد
1395/ 1257

ثبت نظر

ارسال