ایرانیان از ارامنه به عنوان مردمی متخصص، صدیق و امین یاد می کنند

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتباطات نزدیک تهران و ایروان از گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: ملت ایران از ارامنه به عنوان مردمی متخصص، صدیق، امین و درستکار یاد می کند.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 11:1
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز شنبه در گردهمایی روزنامه نگاران ارمنی که به مناسبت هشتاد وپنجمین سالروز تاسیس روزنامه «آلیک» برگزار شد، فرارسیدن این رویداد را به هموطنان ارمنی تبریک گفت و افزود: خوشبختانه ارامنه همیشه در نشر و چاپ کتاب و مطبوعات پیشتاز بوده اند.
وی با اشاره به روابط نزدیک و تنگاتنگ تهران و ایروان، در بین 15 کشور همسایه گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین روابط را با جمهوری ارمنستان در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
جنتی افزود: اینگونه گردهمایی ها و رفت و برگشت های دو طرفه، بر تحکیم و تقویت و گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور می افزاید و باید با جدیت دنبال شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به تاسیس و راه اندازی بنیاد بین المللی ادیان توحیدی با همکاری «سبو سرکیسیان» اسقف ارامنه تهران، ابراز امیدواری کرد، این بنیاد بتواند با حضور رهبران ادیان الهی، در جهت تحکیم روابط علمی، دینی، فرهنگی و... که وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می کند، حرکت کند.
جنتی همچنین اعزام گروه های مختلف هنری اعم از موسیقی، هنرهای نمایشی، تجسمی، را گامی دیگر در جهت تحکیم تعاملات و همکارهای متقابل عنوان کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ترجمه کتاب های فاخر و ارزشمند فارسی به زبان ارمنی و برعکس، برگزاری هفته های فرهنگی ارمنستان در ایران و برعکس و همکاری رسانه ها و مطبوعات را از دیگر زمینه ها برای تعمیق و گسترش روابط تهران و ایروان برشمرد.
عضو کابینه دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد که اینگونه گردهمایی های که با حضور مدیران مسئول رسانه های ارمنی انجام شده، بتواند کمک شایانی به تبیین و معرفی چهره واقعی ایرانیان و ایران کند.
به گفته جنتی، همکاری های رسانه ای میان اهالی مطبوعات ایران و ارمنستان نیز بدون شک بر تحکیم و توسعه روابط در همه زمینه ها می انجامد.
گردهمایی روزنامه نگاران ارمنی در هتل استقلال تهران در حال برگزاریست.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1355 ** 1071

ثبت نظر

ارسال