عضو هیات رئیسه :اعمال نفوذ در تخصیص بودجه به امری عادی در مجلس تبدیل شد

ساری - ایرنا - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : اعمال نفوذ نمایندگان برای تخصیص بودجه عمرانی بیشتر به حوزه های انتخابیه و یا استان های محل اقامتشان به امر عادی در کشور تبدیل شده است.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 11:6
علی اصغر یوسف نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری دلیل لابی و اعمال نفوذ نمایندگان برای گرفتن بودجه بیشتر را ناشی از نبود ساز و کار درست بودجه ریزی در کشور دانست.
وی گفت : بیش از نیمی از بودجه عمرانی بر اساس قانون در اختیار وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی قرار می گیرد و این موضوع سبب شده تا نمایندگان لابی گری و اعمال نفوذ را پیگیری کنند .
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : اگر این گونه اعمال نفوذها سبب ایجاد تبعیض در تخصیص بودجه به استان های کشور نشود ، ایراد زیادی به آن وارد نیست .
یوسف نژاد افزود : برخی نیازهای مالی ضروری برای تامین زیرساخت ها در استان ها هم باعث می شود تا نمایندگان دست به اعمال نفوذ و لابی گری برای تخصیص اعتبار بیشتر بزنند.
وی ادامه داد : نمایندگان تعهداتی نسبت به استان و حوزه انتخابیه خودشان دارند و بخشی از وظایفشان هم اعمال نفوذ برای افزایش بودجه است و اگر این کار را نکنند، کارها پیش نمی رود.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت : لابی نمایندگان بیشتر متوجه بودجه ملی و در اختیار وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی است و بودجه های استانی متناسب با جمعیت و برخی شاخص های دیگر به طور مساوی بین استان ها توزیع می شود.
وی افزود : البته در مجموع این کار نمی تواند مناسب باشد و باید با تدوین مکانیزم مناسب جلوی لابی گری را در داخل مجلس شورای اسلامی گرفت.
خبرنگار : حسین فلاحتی دبیر : حسن فلاحتی
6982/1654

ثبت نظر

ارسال