پرداخت 30درصد مطالبات کشاورزان خراسان شمالی ظرف چند روز آینده

آشخانه- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت: تاکنون 83 میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت و 234 میلیارد تومان از باقی مانده است که 30 درصد آن ظرف چند روز آتی از محل فروش اوراق مشارکت پرداخت می شود.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 11:37
به گزارش ایرنا دکتر یوسفی روز شنبه در نشست صمیمی با کشاورزان مانه و سملقانی اظهار کرد: امسال 249 هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری کرده ایم که این رقم نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.
وی افزایش تولید گندم در سال جاری را حاصل تلاش های بی دریق کشاورزان، تلاش های فنی همکاران جهاد کشاورزی، توزیع نهاده های کود و بذر و ماشین آلات در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امسال 2هزار هکتار سطح کشت آبی کاهش یافته است ولی تولید و خرید گندم افزایش یافته است.
یوسفی با اشاره به این که پیش بینی می شود 1 هزار هکتاری چقندر قند در شهرستان مانه و سملقان کشت شود افزود: با کشت این میزان محصول یک سوم مصرف آب کاهش می یابد.
وی با بیان این که با کشت بهاره محصول چقندر قند مصرف 15 هزار متر مکعب آب، به 3 هزار مترمکعب در سیستم های ابیاری قطره ای کاهش می یابد عنوان کرد: این رقم در سیستم های معمولی به 6 هزار مترمکعب کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد:محصول چقندر قند یک محصول کم آب است که هماهنگی های لازم با کارخانه قند جوین برای خرید چقندر قند انجام شده است.
وی همچنین از تامین 21 رقم مختلف گندم و جو اصلاح شده برای کشت های پاییزه خبر داد و تصریح کرد: 13 هزار تن از این ارقام بین کارگزاری های سطح استان توزیع شده است.
وی همچنین از پیش بینی کشت 7 هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از این مقدار 3 هزار هکتار سهم مانه و سملقان است.
وی با اشاره به اینکه کلزا کاران می توانند از 50 درصد یارانه برای خرید بذر کلزا استفاده کنند تصریح کرد: همچنین کلزا کاران می توانند برای کشت کلزا از تحصیلات 12 درصد برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: در سال زراعی آینده پیش بینی تولید 9 هزار تن کلزا در سطح استان را داریم که نسبت به سال زراعی جاری از افزایش 5 برابری برخوردار خواهیم شد.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می شود .
7183/1744 خبرنگار : اردکام - دبیر: افتاده

ثبت نظر

ارسال