معاون استاندار قم: روان سازی نظام اداری برای جذب سرمایه گذاران ضروری است

قم- ایرنا - معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به اصلاح ساختار و روان سازی نظام اداری به منظور جذب بیشتر سرمایه گذار نگاه ویژه ای داشته باشند.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 13:5
به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز شنبه در جلسه کمیته فنی کارگروه گردشگری استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم اظهار داشت: وجود بوروکراسی های طولانی اداری، مشکلات عمده ای در بحث سرمایه گذاری در استان پدید آورده است، به نحوی که هم اکنون برخی از سرمایه گذاران به مدت 10سال است که بلاتکلف هستند.
وی با بیان این که توسعه استان قم با تصحیح ساختارها و فرایندهای موجود میسر می شود، افزود: تمامی مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات ارباب رجوع و سرمایه گذار باشند و در این مسیر، ارائه مشاوره های عاقلانه، کارشناسانه و مبتنی بر داده های درست به سرمایه گذاران ضروری است.
وی با تاید بر این که طبق آمایش سرزمین و اقدام های مطالعاتی صورت گرفته، تنها ظرفیت قم برای توسعه و پیشرفت گردشگری مذهبی و معرفتی است، افزود: با توجه به وجود چنین ظرفیت عظیمی، باید در راستای توسعه مجتمع های بین راهی در محدوده جاذبه های طبیعی استان از جمله کویر و دریاچه نمک تلاش کنیم.
معاون استاندار قم افزود: دستگاه های مختلف باید در رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران اهتمام داشته باشند، چراکه می توانیم به لطف طبیعت و سرمایه های خدادادی که در اختیار داریم، به پیشرفت های اقتصادی چشمگیری دست پیدا کنیم.
عالی پور با تاکید بر این که هنر اصلی مسئولان اجرایی قم بازکردن گره های کور سرمایه گذاری در این استان است، اظهار کرد: باید در این زمینه تلاش زیادی از خود نشان دهیم تا بتوانیم توسعه این استان را رقم بزنیم.
جلسه کمیته فنی کارگروه گردشگری قم با موضوع ارائه گزارش و معرفی مناطق نمونه گردشگری این استان برگزار شد؛ بر اساس مصوبه هیات وزیران، استان قم در حال حاضر دارای 12 منطقه نمونه گردشگری است.
7403 / 1175 *خبرنگار: محسن آقاگلی* دبیر: رضا علیمحمدی

ثبت نظر

ارسال