تعطیلی پایانه نفتی مهران یکساله شد

ایلام - ایرنا - مدیر پایانه نفتی مهران گفت: فعالیت این پایانه نفتی که از اربعین سال گذشته متوقف شده بود، کماکان نیز ادامه دارد.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 13:26
شهریار حیدرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایانه سال 86 با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها و مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت شش هکتار در نزدیکی مرز مهران احداث شد.
به گفته وی، هدف از تاسیس این پایانه جلوگیری از ورود کامیون های مواد نفتی عراق به جاده های کشور و تخلیه و بارگیری سوخت آنها در مکانی نزدیک مرز بوده است.
وی افزود: 360 هزار تن برابر با 43 میلیون لیتر گازوئیل در نیمه نخست سال 94 از پایانه مرزی مهران به عراق صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل 80 درصد بیشتر بود ولی پس از ایام اربعین سال گذشته تاکنون از این پایانه به کشور عراق سوختی صادر نشده است.
مدیر پایانه نفتی مهران یادآور شد: مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کمبود گازوئیل را مهمترین دلیل ارسال نکردن این محصول به پایانه نفتی مهران عنوان می کنند که همین عامل منجر به بیکاری 20 نفر بصورت مستقیم و 400 راننده حمل کننده که بیشتر آنان بومی ایلام هستند، شده است.
حیدرپور تاکید کرد: مجوز صادرات گازوئیل از این پایانه نفتی با رایزنی های گسترده با مقام های عراقی اخذ شده و حتی تجهیزات و امکاناتی همچون تانکر و سکو نیز در آنسوی مرز از سوی کشورمان جانمایی شده ولی در یکسال اخیر با توجیه کمبود گازوئیل در کشور، صادراتی از پایانه نفتی مهران صورت نگرفته است.
وی ظرفیت سالانه این پایانه نفتی را 2،5 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: امیدواریم بزودی شاهد رونق دوباره صادرات گازوئیل از این پایانه نفتی باشیم.
خبرنگار: حسن کهزادیان
دبیر - نوشین مطلبی خواه
6119/1352

ثبت نظر

ارسال