بانک جامعی از مناطق محروم وجود ندارد

تهران -ایرنا - مشاور سازمان بسیج مستضعفین گفت: شناسایی، اصلی ترین مرحله برای رفع محرومیت هاست که متاسفانه بانک جامعی از مناطق و روستاهای محروم کشور وجود ندارد.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 13:11
به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، اسماعیل احمدی این مطلب را در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان میناب استان هرمزگان به فعالیت گروه های جهادی عنوان کرد.
احمدی افزود: مسئولان دولتی که دوره کوتاهی در یک شهرستان یا استان مسئولیت دارند به دلیل نبود این بانک جامع و سپس عدم برآورد دقیق، قادر به خدمت رسانی عدالت محور نخواهند بود و عملا مناطق دور دست مغفول واقع می شوند.
وی تاکید کرد: شناسایی مناطق محروم و مطالبه گری از مسئولان و دستگاه های مختلف اجرایی کشور، مهم ترین اقدامی است که گروه های جهادی باید برای محرومیت زدایی انجام دهند.
معاون روابط عمومی بسیج، درباره مطالبه گری به عنوان یکی از اولویت های گروه های جهادی افزود: مطالبه گری مبتنی بر اولویت ها و نیازهایی که در مرحله شناسایی حاصل شده است بدون شک بسیار حایز اهمیت است تا بتوان مسئولان و حتی مردم را متوجه روستاهای کم برخوردار کرد تا از تمام ظرفیت های نهاد ها و ادارات برای رفع کاستی ها استفاده شود.
احمدی اظهار کرد: نوع اول این گروه ها با حضور ده ها هزار حلقه صالحین در پایگاه های بسیج مساجد و محلات مشغول فعالیت های محرومیت زدایی در قالب اردوهای یک، سه و هفت روزه هستند و اکنون هزاران گروه جهادی دیگر طی یک دوره چند روزه درسال 95به خدمت رسانی اشتغال دارند و فعالیت می کنند.
وی به نوع دیگری از گروه های جهادی هم اشاره کرد و گفت: صدها گروه جهادی شناسنامه دار نیز به ویژه در دانشگاه ها و برخی از محلات وجود دارند که به فعالیت سازندگی در روستاها اشتغال دارند؛ ضمن اینکه اردوهای 10 تا 15 روزه و همچنین اردوهای تداوم دار در منطقه هدف و مورد نظر اردوهای جهادی برگزار می شود.
احمدی در سفر دو روزه خود به استان هرمزگان، علاوه بر حضور در مجموعه های روابط عمومی در سپاه استان هرمزگان شهرستان میناب و بندرعباس و حوزه ی بسیج از برخی روستاها و طرح های اقتصادی بسیج نیز بازدید کرد و در مراسم ازدواج 80 زوج جوان در بخش هشت بندی میناب به همت گروه جهادی شهید رجایی تهران ، شرکت کرد.
اجتمام**1996**1776**خبرنگار:احسان صادقی**دبیر:لیلا خطیب زاده

ثبت نظر

ارسال