اصلاح الگوی مصرف خانوادهها با رویکرد به تولیدداخلی مورد توجه قرار گیرد

بیرجند- ایرنا- سرپرست فرمانداری بشرویه گفت: تغییر الگوی مصرف خانوارها با روی آوردن به تولید داخلی باید بیش از پیش مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 14:17
حسین مرادی روز شنبه در نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان افزود: حمایت از تولید داخلی حمایت از اشتغال جوانان است.
وی ادامه داد: با اندکی توجه می بینیم که کالاهای خارجی بی کیفیت با مصارف گوناگون مورد استفاده خانواده های ایرانی قرار می گیرد که این موضوع آسیبی جدی برای اقتصاد ملی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بیشتر این کالاها به صورت قاچاق وارد می شود و در سال های اخیر اقدامات مناسبی از جانب دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با قاچاقچیان صورت پذیرفته است.
مرادی اظهار کرد: کمک به رشد تولید داخلی کمک به شکوفایی اقتصاد کشور و رفع معضل بیکاری است و برای رفع موانع اقتصادی پیش روی جامعه باید ابتدا از خودمان و تغییر شیوه های مصرف در خانواده ها آغاز کنیم.
وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا یادآور شد: در صورت اشاعه این فرهنگ و سوق دادن جامعه به سمت کالا های با کیفیت ایرانی علاوه بر ارتقا سطح اقتصادی خانواده ها شاهد روی گردانی جامعه از مصرف کالاهایی خواهیم بود که از منافذ غیر قانونی وارد کشور می شود.
سرپرست فرمانداری بشرویه افزود: کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان به صورت جدی با برگزاری نشست های متعدد، مشکل پیش روی فعالان عرصه تولید داخلی را پیگیری کرده و برای رفع موانع پیش روی تولید کنندگان این منطقه چاره اندیشی می شود.
* 7550 ** خبرنگار- سینایی* دبیر- اشکوری*

ثبت نظر

ارسال