زائران استان های غربی کشور از مرز سومار روانه کربلای معلا می شوند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه از موافقت مسئولان عراقی برای عبور زائرین کربلای معلا از مرز سومار خبر داد و گفت: زوار استان های غربی کشور در روز اربعین حسینی از طریق کرمانشاه روانه حرم سید الشهدا (ع) می شوند.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 14:38
به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری روز شنبه به نقل از اسدالله رازانی در نشست ستاد اربعین استان اعلام کرد: به دلیل ناامنی ایجاد شده در سال های اخیر در کشور عراق، امکان عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مسیر تاریخی و همیشگی مرز خسروی به شکل موقت متوقف شده است.
وی یادآور شد: در سال جاری تلاش ها، مذاکرات و پیگیری های بسیاری با مسئولان عراق برای فراهم کردن بسترهای لازم برای بازگشایی دوباره این مسیر تاریخی صورت گرفت ولی متأسفانه این امکان تا فراهم شدن شرایط امنیتی مناسب به سال های آتی موکول شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه از پیشنهاد سومار، شوشمی و شیخ صله توسط مدیریت ارشد استان برای عبور زوار عتبات عالیات خبر داد و گفت: دولت عراق پس از بررسی درخواست های ارایه شده در نهایت با عبور زوار از مرز سومار موافقت کرد.
وی ادامه داد: مرز سومار از این قابلیت برخوردار است که در شرایط فعلی به عنوان نزدیکترین و مناسبترین مرز به عتبات عالیات در غرب کشور مطرح شود، همچنین دولت عراق در کنار تردد زوار با رسمی شدن مرز سومار نیز موافقت کرده است که این موضوع شرایط را برای توسعه هر چه بیشتر منطقه فراهم می کند.
رازانی یادآور شد: زوار امام حسین (ع) می توانند از بزرگراه کربلا و امکانات مناسب زیرساختی و رفاهی در این مسیر بهره مند شوند و سپس از طریق قصرشیرین به سومار بروند.
وی عنوان کرد: براساس توافق های اولیه در وزارت کشور، اعزام زوار استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی از طریق مرز سومار به مراسم اربعین صورت می گیرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در زمان باقی مانده تا مراسم شکوهمند اربعین تلاش می کنیم امکانات خدماتی و رفاهی در حوزه های مختلف حمل و نقل، پزشکی و بهداشتی، مخابراتی، گمرکی و اقامتی را در مسیر عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کنیم.
رازانی در پایان گفت: بازگشایی مسیر عبور زوار از طریق کرمانشاه زمینه و بستری برای رونق اقتصادی بیشتر استان را فراهم خواهد کرد.
7458/8066 خبرنگار- مسعود اسماعیلی* دبیر-علی مولوی*

ثبت نظر

ارسال