بانک ها در ارائه تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی سرعت و دقت داشته باشند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: بانک های عامل جهت اعطای تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی در راستای رونق اقتصادی در استان لازم است دقت و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 14:37
به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان به اختصاص 443 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در زنجان اشاره کرد و افزود: این اعتبار در قالب طرح ایجاد رونق اقتصادی برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان هزینه می شود.
وی به ضرورت شتاب بیشتر بانک های عامل در ارائه تسهیلات به متقاضیان و طرح های واجد شرایط اشاره و خاطرنشان کرد: البته بانک ها باید در عین سرعت عمل،دقت بیشتری را نیز در امر کارشناسی طرح ها داشته باشند چرا که تبعات پرداختی های دستوری به بانک ها را در سال های گذشته به تلخی چشیدیم.
درویش امیری با بیان اینکه پیگیری تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی نباید در نامه نگاری های اداری بین دستگاه های اجرایی گیر کند، اظهار کرد: در شرایطی که واحدهای تولیدی و وضعیت اشتغال در کشور با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند، لازم است با هماهنگی و همکاری با همدیگر در خصوص پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی، از این شرایط عبور کنیم.
وی به لزوم ارزیابی اقتصادی طرح های معرفی شده از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به بانک ها اشاره کرد و گفت: اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی که دولت برای تحقق رونق اقتصادی و حمایت از تولید در اختیار شبکه بانکی قرار داده است نباید بدون ضوابط، توزیع و هزینه شود.
به گزارش ایرنا، سهم استان زنجان از اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی دولت برای ایجاد رونق اقتصادی و حمایت از تولید در کشور ،443 هزار میلیارد ریال است که از این حیث زنجان رتبه 11 در میان 31 استان کشور را دارد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری/ دبیر: رویا رفیعی

ثبت نظر

ارسال