سفیر ایران در لاهه: ارتباطات بانکی پیش زمینه جهش مناسبات اقتصادی است

برلین - ایرنا - «علیرضا جهانگیری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در دیدار با « کلاس کنوت» (Klaas Knot) رئیس بانک مرکزی هلند درباره زمینه های ارتقای مناسبات بانکی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد و گفت: ارتباطات بانکی پیش زمینه جهش مناسبات اقتصادی است.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 14:39
به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با یادآوری سفر متقابل وزیران امور خارجه دو کشور به پایتخت های یکدیگر و همچنین سفر سایر مقامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هلند در یک سال اخیر، افزود: با توجه به اراده مقامات دوکشور برای توسعه روابط در زمینه های مختلف، اقدامات قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته است .
جهانگیری افزود: اکنون علاقه و تمایل بسیاری در جامعه بازرگانی و اقتصادی هلند و جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت مشترک با یکدیگر وجود دارد اما برخی مشکلات بانکی باعث شده است همه ظرفیت های اقتصادی طرفین به کار گرفته نشود.
در این دیدار مقرر شد درباره راه حل های ابتکاری جدید برای حل مساله نقل و انتقالات پولی و بانکی بین دو کشور مذاکره شود و مقامات بانکی هلند و مقامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس صندوق بین المللی پول با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.
اروپام**1078**
خبرنگار بابک جعفری - دبیر هژبری

ثبت نظر

ارسال