سوت قطار سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان پس از برجام

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هرمزگان با بیان اینکه پس از برجام آهنگ توسعه در اقصی نقاط کشور از جمله در این منطقه افزایش یافته، گفت که سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این منطقه استقبال کرده اند.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 19:18
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن شاهرخی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان اظهار کرد: تاکنون شرکت های بزرگی از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله ایتالیا، کره، آلمان، ترکیه و چند کشور خارجی دیگر برای فعالیت های اقتصادی در زمینه ساخت نیروگاه، آب شیرین کن و صنایع پتروشیمی و آلومینیوم در این منطقه مذاکره و توافق نامه هایی هم امضا شده است.
وی ادامه داد: در زمینه بندرسازی شرکت های دوو، هیوندا، تروی و چاینا هاربر، در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی شرکت بی ای اس اف، توتال و ایندورما از مهمترین و شاخص ترین شرکت هایی هستند که در این منطقه ویژه اقتصادی حضور یافته اند.
شاهرخی بیان داشت: این منطقه به واسطه معافیت های گمرکی و بخشودگی مالیاتی 10ساله در کشور برای سرمایه گذاری بی نظیر است و شرکت های سرمایه گذار داخلی و خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در این منطقه هستند.
وی تاثیر این منطقه در شکوفایی اقتصاد و معیشت مردم را غیر قابل انکار توصیف کرد و گفت : کارکردهای منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در اقتصاد ملی و بین المللی نیز توسط کارشناسان ارشد اقتصادی به تایید رسیده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هرمزگان تصریح کرد: از 6 ماه گذشته تاکنون شاهد توسعه شتابان منطقه بوده ایم که مدیون حمایت و پشتیبانی مستقیم استاندار هرمزگان هستیم.
شاهرخی با اشاره به پیگیری و حساسیت استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت در استان در خصوص روند انجام امور در این منطقه، گفت: این جدیت موجب شده شاخص های توسعه و روند حرکت قطار عمران و آبادانی در این منطقه افزایش چشمگیری پیدا کند که توسعه برق از 9 به 30درصد ، جاده سازی از 37 به 80درصد ، انتقال آب از 45 به 65درصد و اخذ مجوز گمرک از مصادیق عینی این پیشرفت ها است.
شاهرخی از جمله معضلات مناطق ویژه اقتصادی دنیا را واردات مواد اولیه و تولید محصول عنوان و گفت: در ایران و به ویژه هرمزگان منابع و مواد اولیه به راحتی و با قیمت مناسب فراهم می شود و منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هرمزگان از این لحاظ منحصربه فرد است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان هرمزگان خاطرنشان کرد: نزدیکی به ذخایر انرژی و گاز ایران و قطر، منابع معدنی و موقعیت منحصربه فرد جغرافیایی و قرارگیری در محدوده سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان موجب تمایل هر چه بیشتر مسئولان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه شده است.
شاهرخی یاد آور شد: این منطقه وضعیت اشتغال ساکنان پارسیان ومناطق همجوار را نیز دگرگون می کند واز هم اکنون تمامی اولویت های استخدام واشتغال برای افراد بومی در نظر گرفته شده است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزارهکتاردر شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر ، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی ، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال 89 تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال 1414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048 /1596
خبرنگار: فاطمه حسینی دبیر: خلیل تنیده

ثبت نظر

ارسال