25 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری شهرکرد اختصاص یافت

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 25 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری شهرکرد اختصاص یافته است.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 19:46
به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: از این مبلغ، تاکنون موافقتنامه های مربوط به 11 میلیارد ریال مبادله شده است و موافقتنامه 14 میلیارد ریال اعتبار باقیمانده نیز تا پایان سال مالی جاری مبادله می شود.
وی تصریح کرد: این مبلغ برای تکمیل کمربندی شمال، آرامستان، مسیل جنوب و تعدادی دیگر از پروژه های شهرکرد به شهرداری اختصاص پیدا کرد.
وی، تکمیل ادامه دالان سبز شهرکرد – فرخشهر به طول 300 متر و عرض 25 متر را ضروری دانست و یادآور شد: 40 درصد این پروژه باید تا پایان سال مالی 1395 و بقیه آن در سال آینده اجرا و بهره برداری شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور توسعه شهرکرد باید پروژه هشت خطه شدن محور ارتباطی پلیس راه شهرکرد – اصفهان تا ورودی مرکز استان از سوی اداره کل راه و شهرسازی اجرایی شود.
وی گفت: اتصال بلوار حافظ به کمربندی جنوب شهرکرد به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار در توسعه مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار مسئولان قرار دارد.
سلیمانی دشتکی تأکید کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تا یک هفته دیگر نسبت به واگذاری زمین های دولتی واقع در محدوده شهرکرد به اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام کند تا این زمین ها در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی افزود: زمین های دارای کاربری فضای سبز در منطقه غرب شهرکرد مشخص و نسبت به ایجاد فضای سبز در این منطقه اقدامات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ادامه پروژه عقب نشینی باقیمانده خیابان ملت و دیوار دانشگاه شهرکرد هم باید هر چه سریع تر به پایان برسد.
وی یادآور شد: طراحی و اجرای مبلمان و المان شهری مناسب در مرکز چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه های مهم و مورد نیاز در شهرکرد است، به همین منظور همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد ضرورت دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای پروژه های عمرانی متناسب با جایگاه مرکز استان در شهرکرد می تواند در سرعت بخشی به روند توسعه ای این شهر تأثیرگذار باشد.
گودرز امیری تأکید کرد: به همین منظور شهرداری شهرکرد انجام مطالعات احداث پروژه های زیرگذر، روگذر و تقاطع های غیرهمسطح در مرکز چهارمحال و بختیاری را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار دهد.
وی افزود: دولت یازدهم در سال گذشته با وجود مشکلات مالی و اقتصادی فراوان، به شهرداری ها کمک شایانی کرد که در همین رابطه اعتبارات مطلوبی در اختیار شهرداری شهرکرد قرار گرفت.
شهردار شهرکرد نیز گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی این شهرداری نقش مهمی در کاهش مشکلات شهری مرکز چهارمحال و بختیاری دارد.
نورالله غلامیان دهکردی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی کمربندی های شرق و شمال، ساخت امتداد کمربندی جنوب، بازگشایی امتداد بلوار آیت الله کاشانی، عقب نشینی خیابان ملت و دیوار دانشگاه شهرکرد و کلنگ زنی مجتمع فناوران دو از مهمترین اقدامات شهرداری شهرکرد در مدت فعالیت دولت یازدهم در مرکز چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
وی، با اشاره به بدهی 400 میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری به شهرداری شهرکرد یادآور شد: از این مبلغ 130 میلیارد ریال مربوط به کمیسیون ماده 100 و مابقی مربوط به سایر امور است.
غلامیان دهکردی به احداث ساختمان های بدون پروانه و مجوز از سوی برخی دستگاه های اجرایی دولتی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اشاره و اظهار کرد: شهرداری شهرکرد به منظور تقسیط بدهی این دستگاه های اجرایی آمادگی لازم را دارد.
وی گفت: به منظور تسریع در روند توسعه ای منطقه غرب شهرکرد احداث مجتمع فرهنگی، تفریحی، رفاهی و ورزشی در زمین های مجاورت امامزاده سلطان سبزپوش (ع) این منطقه در حال پیگیری و بررسی است.
شهرداری شهرکرد پنچ هزار هکتار فضای خدمات شهری دارد.
شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای بیش از 160 هزار نفر جمعیت است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی- دبیر : محمود رئیسی
7362/2097

ثبت نظر

ارسال