برگزاری نمایشگاه فروش پائیزه در شرایط اقتصادی موجود بی معناست

مشهد- ایرنا- رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در شرایط اقتصادی موجود و وضعیت فعلی بازار، ضرورت برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا زیر سوال رفته است.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 16:9
به گزارش ایرنا، محمود بنانژاد روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز فروش فوق العاده پائیزه اصناف مشهد افزود: عرضه نشدن کالاهای یارانه ای همچون سالهای قبل، رکود اقتصادی، رقابت و عرضه کالا با تخفیف های بسیار در واحدهای صنفی از عواملی است که موجب لغو نمایشگاه فروش پائیزه امسال شده است.
وی اظهار کرد: واحدهای صنفی مشهد امسال طرح فروش فوق العاده و حراج فصلی را از 20 شهریور تا پنجم مهر ماه به عنوان جایگزین نمایشگاه فروش پاییزه اجرا می کنند.
وی گفت: این طرح که شامل حراج ویژه کالا است با مشارکت 1000 واحد صنفی فروشنده کیف، کفش، پوشاک و لوازم تحریر، با هماهنگی و دادن مجوز فروش فوق العاده توسط 10 اتحادیه مرتبط در حال انجام می باشد.
بنانژاد افزود: برگزاری نمایشگاه و اجاره غرفه با هزینه حدود 20 میلیون ریال دیگر سودی برای واحد های صنفی باقی نمی گذاشت و علاوه بر آن دسترسی به نمایشگاه مشکلاتی را نیز برای مردم به همراه داشت.
وی با اشاره به پراکندگی واحدهای منتخب فروش در طرح فروش فوق العاده و حراج پائیزه اصناف اظهار کرد: نظارت مستمر بازرسان اتاق اصناف مشهد و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اعمال می شود و مردم می توانند تخلفات را با تلفنهای 124 و 31730124 منعکس کنند و در پیگیری این تخلفات نیازی به حضور شاکی یا تماس گیرنده نیست.
وی گفت: نسبت واحدهای تولیدی و توزیعی در مشهد به ترتیب 18 و 40 درصد است که آن را نامناسب می دانیم و معتقدیم مخالفت با افزایش واحدهای صنفی و افزایش سهم واحدهای تولیدی به کل واحد ها موجب رونق فضای تولید، ایجاد کسب و کار و اشتغال پایدار می شود.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بر اساس
قانون، قیمت کالاها در فروش فصلی و حراج باید بین 15 تا 50 درصد کمتر از قیمت فروش معمولی باشد و عرضه با تخفیف و حراج کالا خارج از این درصد ها مشمول تخفیف های نامتعارف بوده و تخلف محسوب می شود.
علی باخرد افزود: این عرضه می تواند چهار بار و هر مرتبه مدت یک ماه انجام شود اما فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای بر اساس قوانین اتحادیه کشوری خود عمل می کنند و ملزم به رعایت موارد مزبور نیستند.
وی اظهار کرد: درصد سود خرده فروشی برای لوازم تحریر 15 درصد و برای فروشندگی پوشاک، کیف و کفش 20درصد است.
وی با اشاره به رشد فعالیت فروشگاه های اینترنتی در خراسان رضوی گفت: این استان از نظر فروش اینترنتی، بعد از تهران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
باخرد افزود: سال قبل 350 پایگاه اینترنتی فروشگاه مجازی نماد اعتماد فروش اینترنتی را داشتند که این تعداد اکنون به 1420 واحد رسیده و بسیاری نیز در نوبت دریافت هستند.
شهر مشهد 120 هزار واحد صنفی دارد که 400 هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.
از این تعداد 91 هزار واحد دارای پروانه و در قالب 105 اتحادیه فعالیت می کنند.
18 درصد واحدهای صنفی مشهد تولیدی، 17 درصد خدمات فنی و 65 درصد واحدهای توزیعی و خدماتی هستند.
3221 / 6053

ثبت نظر

ارسال