دبیرکل کانون صرافان: ثبات بازار ارز ناشی از عرضه و تقاضای بازار است

تهران- ایرنا- دبیرکل کانون صرافان گفت: این روزها نوسان اندک نرخ ارزهای اصلی یعنی دلار، یورو و پوند طبیعی و ناشی از عرضه و تقاضای بازار است.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 17:0
«امیر بیت لفته» عصر امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نرخ ارز در هفته گذشته نیز با ثبات همراه بود. اکنون اتفاق سیاسی یا اجتماعی خاصی در سطح جهان رخ نداده است که تغییر چندانی در نرخ ها شاهد باشیم.
این مسئول یادآوری کرد: بازار و تقابل عرضه و تقاضای افراد، بزرگ ترین تعیین کننده نرخ ارز است و حتی نمی توان همه تحولات نرخ ارز را به تحولات منطقه و جهان نسبت داد.
وی اضافه کرد: بازار ارز همواره به صورت یک دست و یک شکل نیست و گاهی اوقات دست های در کار است که می تواند نرخ ها را به طور کاذب بالا یا پایین نگه دارد.
بیت لفته گفت: قیمت سایر ارزها نیز که با توجه به نرخ دلار و یورو تعیین می شود، در روزهای گذشته تحول چندانی نداشت و ثبات را تجربه کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس معاملات ثبت شده در سامانه سنا که توسط صرافی های مجاز کل کشور انجام می گیرد، صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 19 ریال افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، 35 هزار و 549 ریال دادوستد کردند.
همچنین قیمت هر یورو ظهر امروز با 328 ریال کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه 25 شهریور) به 39 هزار و 842 ریال رسید و هر پوند انگلیس نیز با 400 ریال کاهش قیمت، 47 هزار ریال فروخته شد.
خبرنگار: محمد ملک دار- دبیر: مریم مسعود
اقتصام**3065**1961

ثبت نظر

ارسال