جامعه نباید در ماجرای مفاسد اقتصادی به خاطر رقابت‌های سیاسی بی‌اعتماد شود

عضو جامعه اسلامی مهندسین گفـت: در بحث‌هایی مانند فیش‌های حقوقی نجومی باید عین واقعیت گفته شود نه آنکه جامعه را به خاطر رقابت‌های سیاسی بی‌اعتماد کنیم.
  • شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 20:1
کعلی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ادعای برخی مبنی بر نشانه گرفتن تعدادی از رسانه‌ها به دولت یازدهم و مانور بر روی مباحثی چون فیش‌های حقوقی نجومی، اظهار داشت: وظیفه رسانه‌ها این است که اطلاعات لازم را بدون جانبداری به مردم انتقال داده و ماموریت رسانه حرفه‌ای را به انجام رسانند نه آنکه تبدیل به رسانه‌ای سیاسی شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: علاوه بر این ماموریت دیگر رسانه‌ها این است که فضای لازم را برای مناظره و تبادل افکار کارشناسان و تحلیلگران فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مفاسد اقتصادی تنها محدود به دریافت فیش‌های حقوقی نجومی مدیران باشد، تصریح کرد: هرگونه سوء استفاده غیرقانونی از اموال بیت‌المال مذموم است و باید با آن‌ها برخوردی جدی شود.

بحرینی با بیان اینکه در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی تنها درصد کمی از مدیران سوء استفاده کردند، اظهار داشت: نباید به خاطر چند درصد محدود از مدیران که به اموال بیت‌المال دست‌درازی کرده‌اند، دیگر مدیران هم متهم شوند و انگیزه‌ کاری‌شان را از دست دهند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با ابراز خرسندی از بررسی فیش‌های حقوقی کلان، عنوان داشت: ماجرای املاک واگذاری شهرداری تهران نیز در برهه‌ای مطرح شد که فضای کشور به خاطر دریافت فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران تا حدودی ملتهب بود و باید این مسئله نیز در یک بازه زمانی طولانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در برخورد با مفاسد باید رسیدگی‌ها بدون جانبداری باشد، تصریح کرد: لازم است تمام متخلفان به مردم معرفی شوند و اموال بیت‌المال هم بازگردانده شود.

بحرینی با تأکید بر اینکه فساد یک مسئله فراجناحی است، اظهار داشت: در بحث‌هایی مانند فیش‌های حقوقی نجومی و املاک واگذار شده شهرداری تهران باید عین واقعیت گفته شود نه آنکه جامعه را به خاطر یکسری رقابت سیاسی بی‌اعتماد کنیم.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال