استاندارهرمزگان:فعالیت منطقه ویژه پارسیان موجب توسعه غرب استان می شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در استان برای ساخت و بهره برداری از پروژه های منطقه ویژه پارسیان، گفت: فعالیت این منطقه موجب توسعه و پیشرفت این شهرستان و غرب استان می شود.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 8:3
به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری شامگاه شنبه در نشست بررسی پروژه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با اشاره به تلاش های انجام شده برای توسعه این منطقه، اظهار داشت: مکاتبه ها و مراجعه و مذاکره های بسیاری برای انجام کارها و رفع مشکلات این منطقه انجام شده و هم اکنون نیز یک مدیر اجرایی جداگانه برای این منطقه تعیین شده است.
وی با بیان اینکه مجوزهای خوبی برای سرمایه گذاری در این منطقه صادر شده، بیان داشت: استفاده از نیروهای متخصص و ماهر استان و شهرستان پارسیان در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یک ضرورت است.
جادری تصریح کرد: فعالیت این منطقه باید موجب اشتغالزایی برای نیروهای این استان شود و باید از توان و ظرفیت مردم این استان در توسعه و پیشرفت این منطقه استفاده کنیم.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزارهکتاردر شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر ، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی ، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال 89 تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال 1414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی دبیر: خلیل تنیده

ثبت نظر

ارسال