مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران - ایرنا- تاکید رئیس جمهوری بر گفت و گو برای حل اختلافات در نشست افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد، سپردن ریاست جنبش عدم تعهد به ونزوئلا از سوی رئیس جمهوری، حسن روحانی با رئیسان جمهوری بولیوی، اکوادور، معاون رئیس جمهوری هند و وزیر امور خارجه الجزایر دیدار کرد،تاکید عمان بر اجرای پرو‍ژه گازرسانی از ایران به این کشور از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 7:56
**اخبار داخلی
جزیره مارگاریتا، ونزوئلا - رئیس جمهوری از هند و ایران به عنوان دو کشور بزرگ منطقه با ظرفیت های بزرگ اقتصادی نام برد و تاکید کرد که تهران همواره از توسعه همکاری ها با دهلی نو استقبال می کند.
جزیره مارگاریتا ، ونزوئلا- ایرنا - رییس جمهوری اتحاد کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری برشمرد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین و بویژه بولیوی در همه عرصه ها استقبال می کند و این کشورها می توانند روی دوستی و همکاری ایران حساب کنند.
جزیره مارگاریتا، ونزوئلا - دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار رافائل کوره آ رییس جمهوری اکوادور، با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و اکوادور تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با اکوادور استقبال می کند.
جزیره مارگاریتا، ونزوئلا - رئیس جمهوری اسلامی ایران روابط تهران – الجزیره را برادرانه و صمیمی دانست و اظهار کرد: دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی از مواضع بسیار نزدیکی برخوردار هستند و باید روابط خوب ایران و الجزایر در تمامی زمینه ها هر چه بیشتر توسعه یابد.
مادرید- «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه پس از اینکه دکتر «حسن روحانی» ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را به وی واگذار کرد گفت، از آن با قاطعیت و وفاداری برای ملت ها استفاده خواهد کرد.
جزیره مارگاریتا، ونزوئلا - دکتر حسن روحانی برجام را ' یک راهبرد و رویکرد جدید برای تعامل مثبت و سازنده برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها و چالش ها' توصیف کرد و گفت: ایران از هرگونه ابتکار عمل که مبتنی بر مذاکره باشد برای پایان بخشیدن به اختلافات موجود استقبال می کند.
جزیره مارگاریتا، ونزوئلا - دکتر حسن روحانی پس از سخنرانی در نشست افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد، ریاست این نهاد را برای سه سال آینده به ونزوئلا سپرد.
تهران - رئیس جمهوری در پیامی درگذشت پدر همسر حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی را تسلیت گفت.
تهران - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درگذشت «بهمن گلبارنژاد» دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران را تسلیت گفت.
تهران - سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص ادعای روز شنبه آسوشیتدپرس، گفت: ادعای یک رسانه شناخته شده بین المللی نمی تواند موضع اتحادیه اروپا باشد ؛ برای این که بطور مستمر با این ها در تماس هستیم.
تهران - مدیرعامل بورس کالای ایران در نشست بررسی نقش این نهاد در بازار تولیدات صنعتی در اتاق ایران گفت: تاکنون که حدود شش ماه از سال می گذرد، بیش از 300 هزار میلیارد ریال محصولات در بورس کالا مبادله شده است.
تهران - دولت عمان به رغم افزایش هزینه اجرای طرح واردات گاز از جمهوری اسلامی ایران، بر پیشبرد همکاری های مشترک با تهران و به سرانجام رساندن این پروژه تاکید کرد.
آنکارا - حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه اولوسال ترکیه، دولت آنکارا را به هماهنگی با دولت سوریه در عملیات برون مرزی این کشور در سوریه دعوت کرد.
تهران - اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران به دنبال خبرسازی و ایجاد فضای منفی یکی از رسانه های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای منتشر کرد.
تهران - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این که آمریکا حامی اصلی سازمان های تروریستی در جهان است گفت: عدم پذیرش سازمان منافقین از سوی آمریکا و اروپا ذلتی تاریخی برای آنها بود.
بندرعباس - دو زلزله به ترتیب با قدرت چهار و یک دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و سه و چهاردهم ریشتر بندر مقام در استان هرمزگان را لرزاند.
نیویورک - دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با صدور بیانیه ای ادعای رژیم آل سعود مبنی بر اینکه ایران به یمن سلاح ارسال کرده است را بی اساس و غیر مستند خواند و آن را رد کرد.
ریو - نماینده پرتاب وزنه کشورمان در بازی های پارالمپیک 2016 به مدال برنز دست یافت تا بیست و دومین مدال کاروان «منا» را به نام خود ثبت کند.
تهران - تیم ملی بسکتبال ایران با برتری مقابل اردن به فینال رقابت های چلنج کاپ آسیا صعود کرد.
تهران - نمایندگان کشورمان در روز نخست رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان، به یک مدال طلا و دو مدال نقره رسیدند.
ریو - «بهمن گلبارنژاد» دوچرخه سوار ایران که عصر شنبه در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیک 2016 دچار حادثه شد و از ناحیه گردن آسیب دید، پس از انتقال بیمارستان به دلیل شدت جراحت وارده، درگذشت و کاروان «منا» را عزادار کرد.
ریو - رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک مرگ دوچرخه سوار ایران را اتفاقی غم انگیز خواند که بر بازی های پارالمپیک 2016 سایه انداخت.
ریو - تیم فوتبال پنج نفره ایران با شکست مقابل برزیل به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک دست پیدا کرد.

**اخبار خارجی
لندن - هزاران تن از مردم انگلیس از جمله شماری از شخصیت های سیاسی و فعالان مدنی این کشور عصر روز شنبه و در آستانه نشست مهاجرت سازمان ملل، در حمایت از پناهجویان و نفی نژادپرستی و اسلامی هراسی در قلب لندن تظاهرات کردند.
دمشق - گروه تروریستی داعش با پشتیبانی هوایی آمریکا بر کوه الثرده در غرب فرودگاه دیرالزور سوریه مسلط شد.
دمشق - فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و قنیطره در راستای حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی از داعش و النصره است.
مسکو- روسیه از کشته شدن 62 نظامی سوری و مجروح شدن بیش از 100 تن دیگر در جریان بمباران هواپیماهای آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر داد که در محاصره داعش قرار داشتند.
تهران - 'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا روز شنبه گفت، کنفرانس 'صندوق جهانی برای ریشه کن کردن ایدز' موفق به رسیدن به هدفش در زمینه جمع آوری 13 میلیارد دلار برای ریشه کن کردن ایدز، سل و مالاریا تا سال 2030 شد.
بلگراد- اتحادیه اروپا به منظور حفاظت از مرزها و جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران به این اتحادیه به کشورهای بالکان پس از اهدای کمک 30 میلیون یورویی به صربستان، یکصد و هشت میلیون یورو نیزبه بلغارستان هدیه کرد.
مسکو - ژان مارک ایرو وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکره تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود از تاکیدهای مکرر روسیه برای علنی شدن توافقنامه این کشور و آمریکا درباره سوریه حمایت کرد.
تهران - وزارت امورخارجه روسیه به دنبال حمله جنگنده های آمریکایی و ائتلاف تحت فرمان این کشور به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور خواستار تشکیل جلسه فوق العاده برای بررسی این حملات شد.
تهران - در پی اعلام روسیه مبنی بر کشته شدن دستکم 62 سرباز سوری در حمله هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، این ائتلاف که در سوریه با گروه داعش می جنگد، احتمالا مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.
تهران - یکی از مقامات ارتش آمریکا گفت که کاملا مطمئن بود مواضعی که روز شنبه در سوریه هدف ائتلاف تحت امر آمریکا قرار گرفت، متعلق به ارتش سوریه است.
تهران- روزنامه ایندپندنت انگلیس نوشت: در ایمیل های افشا شده کالین پاول وزیر امور خارجه سابق آمریکا، وی اعتراف می کند که رژیم صهیونیستی دارای 200 کلاهک اتمی است.
تهران - یکی از مقامات ارشد دولت 'باراک اوباما' گفت: آمریکا مراتب تاسف خود را به خاطر کشته شدن غیرعامدانه سربازان سوریه در حمله روز شنبه ائتلاف تحت امر آمریکا به دولت روسیه اعلام کرد.
تهران - شنیده شدن صدای انفجاری شدید در شنبه شب در 'چلسی' منهتن آمریکا، خیل نیروهای پلیس و آتش نشانان نیویورک را روانه این منطقه کرد.
شبس**1708** خبرنگار: علیرضا ارشادی *1488 ** 1574 دبیر: محسن تهوری

ثبت نظر

ارسال