بیمه روستائیان غیرشاغل ادامه هدفگذاری دولت در تقویت رفاه اجتماعی جامعه است

سمنان- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان گفت: طرح بیمه روستائیان غیرشاغل از سوی دولت تدبیر و امید، ادامه برنامه و راهبرد دولت برای تامین رفاه اجتماعی بخش های مختلف جامعه است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 10:46
به گزارش ایرنا، محمد فرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف کمک به جوامع با درآمد کمتر فعالیت می کند و نگاه به تامین رفاه آینده شهروندان این جوامع دارد.
وی طرح دولت یازدهم برای بیمه کردن روستائیان غیرشاغل در کشور را طرحی مفید و آینده نگر توصیف و خاطرنشان کرد: این طرح همراستا با طرح بیمه سلامت همگانی، به دنبال تامین خدمات بیمه ای و رفاه آینده بخش های مختلف جامعه است.
فرزاد با بیان اینکه افرادی که در روستا سکونت داشته باشند در صورت شاغل بودن یا نبودن، می توانند خود را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیمه کنند، افزود: این افراد می توانند از بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و خانواده های آنان از بیمه فوت این افراد بهره مند شوند.
وی با اشاره به دیدگاه برخی جامعه شناسان درباره پیش بینی 20 آینده کشور گفت: برخی از جامعه شناسان معتقدند افزایش قابل توجه تعداد افراد نیازمند به خدمات اجتماعی و اقتصادی از پدیده های آینده جامعه ایران است که می تواند جامعه را با انواع آسیب های اجتماعی و اقتصادی مواجه کند و دولت با نگاه به پیشگیری از انواع این آسیب ها در آینده، به ویژه در جوامع کوچک‍ تر مانند جوامع روستایی، طرح بیمه روستائیان را با شرایط مطلوب دنبال می کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی روستائیان تمام شرایط بیمه تامین اجتماعی به جز موارد درمانی را دربر می گیرد، یاد آور شد: در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افراد با پرداخت پنج درصد از حق بیمه از خدمات بازنشستگی و از کارافتادگی و فوت بهره مند می شوند و 2 برابر این حق بیمه از سوی دولت پرداخت می شود.
فرزاد گفت: دولت تدبیر و امید با هدف تقویت بنیه های اساسی کشور در خدمات رفاهی جامعه، به جوامع کوچک روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز با طرح بیمه روستائیان غیرشاغل توجه ویژه کرده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از سال 1384 ایجاد شده است، گفت: مستمری پرداختی این صندوق به اعضا ماهانه بین 150 هزار تا 350 هزار ریال است و با توجه مدت زمان تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، هنوز تعداد قابل توجهی از اعضای بیمه زیر پوشش این صندوق به مرز بازنشستگی نرسیده اند و تعداد مستمری بگیران از صندوق در آینده افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان گفت: جمعیت هدف پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این استان 57 هزار نفر است که حدود 30 درصد از این جامعه هدف یعنی 18 هزار نفر عضو این صندوق بیمه هستند و 900 سرپرست خانوار در حال حاضر مستمری بازنشستگی یا ازکارافتادگی دریافت می کنند.
جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان، تامین امنیت اجتماعی و بازتوزیع عادلانه درآمدها، مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور عنوان شده است.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، سه نوع مستمری شامل مستمری پیری، بازماندگان و ازکارافتادگی به اعضای خود پرداخت می کند.
6103 خبرنگار و دبیر: مصطفی دهقان

ثبت نظر

ارسال