تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان امکان پذیر نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان امکان پذیر نیست چرا که حضور این قشر در عرصه کار آفرینی ضامن موفقیت اقتصاد مقاومتی است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 10:30
ماهرخ بلوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت درک المان های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: حضور زنان نه تنها به معنی پیدایی ابتکارهای جدید و نوآوری های ارزشمند خواهد بود، بلکه طبقه متوسط جامعه را برای تعادل بخشی به اقتصاد تقویت می کند.
وی یادآورشد: در توسعه اقتصادی و نقاط قوت کشور، حضور زنان، فعال و پر رنگ است و در بخش اقتصاد نیز افزایش فعالیت زنان می تواند تنوع بخشی موثری را داشته باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، به قشر تحصیل کرده در جامعه اشاره کرد و گفت: این قشر بعنوان نیروی ذخیره توسعه آینده ایران به شمار می روند و نقش دختران تحصیل کرده در بخش اقتصاد با توجه به نسبت های موجود در دانشگاه ها قابل توجه است.
بلوری ادامه داد: خوشبختانه زنان در مقوله فرهنگی نیز به توسعه فرهنگ جامعه و کارآفرینی علاقه بیشتری نشان داده اند.
وی به موقعیت و فعالیت زنان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه حضور و فعالیت چشمگیر و قابل توجه زنان این استان در رشد اقتصادی از حضور در دانشگاه ها، بنگاه های تولیدی، مراکز خیریه و سایر فعالیت های ارزش آفرین زودتر از سایر مناطق کشور خود را نشان داده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: تنها مورد قابل تامل آمار حضور زنان در مشاغل و مدیریت های دولتی است که بخش مهمی از آن به خود زنان شاغل در دستگاه ها مربوط می شود.
به گزارش ایرنا، بلوری تاکید کرد: انتظار داریم حضور زنان در مشاغل و مدیریت های دولتی با افزایش کارآمدی و جلب اعتماد مدیران ارشد به آمار مطلوب تری برسد.
در استان زنجان تعداد زیادی از زنان در بنگاه های تولیدی کوچک صنایع دستی 'مس، ملیله، چاروق دوزی، گلیم و فرش بافی' و بنگاه های تولیدی بزرگ همچون مرکز تولید مواد غذایی روزبه مشغول به کار و در خودکفایی اقتصادی این استان تاثیر گذار هستند.
7325/6085
خبرنگار – حدیث ابوالحسنی / دبیر – رویا رفیعی

ثبت نظر

ارسال