بزرگترین رویداد تجاری آفریقا در کنیا به کار خود پایان داد

تهران - ایرنا - نمایشگاه بین المللی تجاری کنیا 2016 با حضور نمایندگان اقتصادی بیش از 15 کشور دنیا با تاکید بر توسعه اقتصادی قاره سیاه در نایروبی ( پایتخت کنیا) به کار خود پایان داد.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 12:37
به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از تارنمای خبری این نمایشگاه از نایروبی، نمایشگاه بین المللی تجاری کنیا 2016 با حضور نمایندگان اقتصادی بیش از 15 کشور دنیا در نایروبی ( پایتخت کنیا) در 26-28شهریور1395 برگزار شد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه، فراهم کردن فرصت کسب و کار جهانی برای صنایع داخلی، ایجاد همگرایی میان صنایع پایین دست و فرصتی برای معرفی و عرضه و رقابت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی عنوان شده است.
حدود 1100 شرکت دولتی و خصوصی فعال در حوزه های گوناگون تجاری و اقتصادی از بیش از 15 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.
کارشناسان اقتصادی قاره سیاه، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای پیشبرد پرشتاب توسعه اقتصادی و اجتماعی قاره آفریقا می دانند.
نمایشگاه بین المللی تجاری کنیا 2016 محصولات، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته صنعتی را از چندین بخش پوشش می دهد. این نمایشگاه به عنوان شاهراه حیاتی شبکه ارتباطی و دسترسی به منابع صنایع، با بیش از هجده سال سابقه، رشد به سزایی داشته است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، این نمایشگاه با مشارکت بیش از 150 غرفه دار از کشورهای گوناگون جهان و بیش از 12000 بازدید کننده تجاری نقششی مهم در توسعه اقتصادی قاره سیاه دارد.
این رویداد با طیفی وسیع از محصولات و خدمات پیشرفته اقتصادی از تمام دنیا این فرصت را به فعالان اقتصادی می دهد تا به محصولات و خدمات اقتصادی و صنعتی و موثر دستیابی داشته باشند و علاوه بر اطلاع یافتن از آن ها، درباره آخرین وضعیت بازار تجاری قاره سیاه بحث و گفتگو کنند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان اقتصادی فعال در این نمایشگاه با انعقاد تفاهم نامه های تجاری و اقتصادی در بخش های گوناگون بر ضرورت توسعه اقتصادی قاره سیاه تاکید کردند.
قیر نفت، خمیرهای غذایی پخته نشده، موم پارافین، چای سیاه تخمیر شده، روغن صنعتی و اوره مهمترین قلم های صادراتی ایران به کنیا و آب آناناس، درختچه های گل رز، نوشابه های غیرالکلی و وسایل نقلیه با موتور پیستونی، مهمترین کالاهای وارداتی ایران از این کشور آفریقایی طی سال های گذشته بوده است.
کنیا کشوری در شرق آفریقا است. جمعیت این کشور آفریقایی 45 میلیون نفر است.
خاورم**9377** مترجم - حمید اوضح - دبیر: فرجی

ثبت نظر

ارسال