ضرورت برندسازی برای ورنی منطقه ارسباران/ مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین

اهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت:شهرستان اهر و منطقه ارسباران با داشتن ظرفیت‌های فراوان در بحث اکو توریسم و طبیعت‌گردی نیازمند توجه بیشتر است.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 9:44

مرتضی آبدار در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره ورنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جا دارد تا از دست‌اندرکاران این جشنواره، همکاران میراث فرهنگی شهرستان، شهرداری، شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنیم که با همکاری آن‌ها این جشنواره برگزار شد.

وی بابیان اینکه هر دوره جشنواره ورنی بهتر از دوره‌های قبلی برگزار می‌شود گفت: باید تلاش کنیم تا نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی و به‌ویژه ورنی در این شهرستان دایر شود و حضور اقتصادی ورنی در جامعه اهر دیده شود که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

برند سازی و استانداردسازی نقش مهمی در توسعه صنعت ورنی دارد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برند سازی برای ورنی را ضروری دانست و عنوان کرد: برند سازی و استانداردسازی نقش مهمی در توسعه این صنعت دارد باید تلاش کرد تا با انجام این کار ورنی را در بازارهای داخلی و خارجی به‌عنوان صنایع‌دستی خاص منطقه معرفی کرده و به جایگاه خود برسانیم.

آبدار با ذکر اینکه زمینه فروش ورنی در بازارهای خارجی در برنامه‌های دولت قرار دارد گفت: باید کاری کنیم تا سود این محصول صنایع‌دستی مستقیماً به دست تولیدکنندگان آن برسد و این امر با ورود به بازارهای خارجی و بین‌المللی بهتر و بیشتر میسر خواهد شد.

تلاش می کنیم جنگل‌های ارسباران را تا سال ۲۰۱۸ به ثبت جهانی برسانیم

وی به نقش شهرستان اهر در "تبریز ۲۰۱۸" پرداخت و ابراز داشت: شهرستان اهر و منطقه ارسباران با داشتن ظرفیت‌های فراوان در بحث اکو توریسم و طبیعت‌گردی که جنگل‌های ارسباران را تلاش می‌کنیم تا سال ۲۰۱۸ به ثبت جهانی برسانیم می‌تواند نقش مهمی در این عرصه بازی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای گردشگران عبوری از شهرستان اهر گفت: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های مدون و منظم صدها هزار توریستی که از شهرستان اهر عبور می‌کنند را با ایجاد جاذبه‌های توریستی، ساماندهی بناهای تاریخی و بازارچه‌های صنایع‌دستی در این منطقه ماندگار کنیم که این امر هم به اقتصاد و هم به ایجاد اشتغال شهرستان کمک شایانی خواهد نمود.

آبدار بابیان اینکه بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است ابراز داشت: مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری جزو پروژه‌های ضروری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی قرار دارد طراحی نقشه و کارهای جنبی مانند خرید تجهیزات و ملزومات موردنیاز آن نیز انجام‌شده و به‌زودی مرمت آن آغاز خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال