توسعه معادن نیازمند بهره گیری از متخصصان نظام مهندسی است

تبریز - ایرنا - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دو هزار و 700 متخصص معدن در استان عضو نظام مهندسی معدن هستند، گفت: باید از ظرفیت متخصصان موجود در جهت افزایش توسعه بخش معدن استان استفاده کرد.
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 13:39
به گزارش ایرنا، محمد صادق پورمهدی روز یکشنبه در نشست با اعضای نظام مهندسی معدن استان افزود: ظرفیت نیروی انسانی متخصص موجود در بخش معدن بیش از معادن استانی است و اگر هنر داشته باشیم می توانیم از این ظرفیت در جهت تعالی و توسعه بخش معدن استان بهره مند شویم.
وی از اعضای نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی خواست: به عنوان متخصصان این حوزه، راهکارهای لازم برای استفاده از بخش معدن جهت توسعه استان را نشان دهید.
پورمهدی با بیان اینکه 90 درصد فعالیت های انجام شده در آذربایجان شرقی غیر دولتی است، گفت: مدیریت ارشد استان از همان روزهای نخست بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای انجام پروژه های مختلف تاکید داشته و بارها اعلام شده که نباید منتظر بودجه و اعتبارات دولتی بود.
وی بر نگرش تخصصی توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: نباید این نگرش به مسائل موجب ایجاد سردرگمی در بین مردم شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: متاسفانه نبود سیستم و ساختار اداری مکانیزه موجب شده بروکراسی اداری مردم را گرفتار کند به طوری که برای دریافت یک امضا در ادارات سردرگم می شوند.
وی اظهار کرد: ضروری است بخش های تخصصی در مجموعه ها ایجاد شود و هر کس نسبت به تخصص خود جوابگوی ارباب رجوع باشد.
پورمهدی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت ورود در کارهای اجرایی نیست بلکه آماده سازی بسترها برای فعالیت بخش خصوصی است، گفت: در دولت تدبیر و امید برای ایجاد بسترهای لازم جهت فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی اقدام ارزشمندی صورت گرفته است.
خبرنگار: مینا بازگشا/ دبیر: محمد رستگار
6120/6183

ثبت نظر

ارسال