جهانگیری: کالاهای اساسی باید در داخل تامین شود

معاون اول رئیس جمهورحل مشکلات کشور را در گرو مدیریت جهادی دانست ومهمترین پیام سیاست های اقتصادی مقاومتی را تکیه بر ظرفیت داخل برشمرد.۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵ یک شنبه ۲۸ شهریور
  • یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 12:27

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون اول رئیس جمهور جمله « ما می توانیم»  را نه یک شعار بلکه یک باور دانست و گفت: مدیریت جهادی باور به «ما می توانیم» است. اسحاق جهانگیری در همایش فرماندهان پشتیبانی جنگ جهاد، فرماندهان دوران دفاع مقدس را یادگاران ارزشمند جنگ خواند و تصریح کرد: نقش جهادسازندگی در عمران و آبادانی و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست. وی افزود: یکی از مهمترین و بزرگترین حرکت های انقلابی امام راحل ایجاد جهادسازندگی بود.

جهانگیری با اشاره به دستاوردهای جهادسازندگی در آبادانی کشور و همچنین مهندسی جنگ تاکید کرد: همه اینها تنها به خاطر انقلابی بودن و ساختار این نهاد و همچنین شرایط تشکیلاتی جهادسازندگی نبود بلکه مهمتر از آن ماهیت، روح، بینش و اعتقاد حاکم بر جهاد و جهادگران و به تعبیری فرهنگ و مدیریت جهادی بود. وی افزود: این فرهنگ، مدیریت، تفکر و بینش همان است که خیلی از ناممکن ها را ممکن و راه های دشوار را به خوبی طی می کند.
معاون اول رئیس جمهور به تاثیرگذاری این نهاد در سالهای اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ویژگی غالب مدیریت جهادی سالم بودن این نوع مدیریت است.
جهانگیری گفت: بر مدیریت جهادی ایثار حاکم است و این مدیریت سختکوش و سریع العمل است که به موقع تصمیم گیری می کند و تصمیمات را بی جهت عقب نمی اندازد و کار امروز را به فردا موکول نمی کند.

جهانگیری مدیریت جهادی را مدیریتی خلاق و نوآور خواند و گفت: اعتماد به نفس در مدیریت جهادی بالاست و انسان خود را ضعیف فرض نمی کند بلکه خداوند نیرو و انرژی در بنده خود قرار داده که می تواند ناممکن ها را ممکن کند.

وی با بیان اینکه امروز نیز مانند گذشته به مدیریت جهادی نیاز داریم، تصریح کرد: باتوجه به چالش های جدی که کشورمان در زمینه های مختلفی با آن روبروست ممکن است نحوه اعمال و شکل این مدیریت نسبت به گذشته متفاوت باشد اما ماهیت باید یکی باشد.

جهانگیری حضور خود در این همایش را نه فقط به عنوان معاون اول رئیس جمهور بلکه در راستای پیگیری اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها برای غلبه بر تحریم ها نیست بلکه باید اقتصاد کشور را در مقابل تکانه های خارجی مقاوم کند.

وی افزود: همچنین این نوع از اقتصاد باید بتواند در مقابل تحریم های سخت و دشوار اقتصاد کشور را روی پای خود نگه دارد.

معاون اول رئیس جمهور درخصوص ویژگی های عمده اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید متکی بر ظرفیت ها و مدیریت داخلی باشد که دست پرورده تجربه بیش از 37 ساله کشور است.

جهانگیری گفت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کار نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و پرنشاطی است که می تواند کارآفرین نیز باشد. وی برون گرایی را از ویژگی های دیگر اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد: اقتصاد کشور نباید در داخل مرزها محاصره شود بلکه ما می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، کالاهای داخل کشور را به بازارهای بین المللی صادر و فناوری های روز دنیا را جذب کنیم و همچنین در جاهایی که نیاز است از منابع خارجی استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مردم باید حرف آخر را بزنند، گفت: این نوع اقتصاد، اقتصاد سنتی و قدیمی با ظرفیتی کوچک نیست بلکه اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است و می خواهد اقتصاد کشور را براساس دانش اداره کند.

جهانگیری اقتصاد مقاومتی را عدالت بنیان خواند و تصریح کرد: عدالت جوهره اصلی حرکت های انقلابی و اسلامی است که جوهره اصلی اقتصاد مقاومتی نیز هست.

 


ثبت نظر

ارسال