1200 دانش آموز و دانشجو زیرپوشش اتاق بازرگانی ایران قرار دارند

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: یک هزار و 200 دانش آموز و دانشجوی نخبه در مناطق محروم کشور زیرپوشش حمایتی این جامعه قرار دارند.
  • چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 13:59
به گزارش ایرنا، علی اصغر خامنوی روز چهارشنبه در جشن اعطای بورس تحصیلی به گروهی از دانش آموزان و دانشجویان نخبه کهگیلویه و بویراحمد در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی یاسوج، افزود: جامعه نیکوکاری ابرار ماهانه بخشی از هزینه تحصیل این تعداد دانش آموز و دانشجو را می پردازد.
وی تأکید کرد که این جامعه تلاش می کند با توجه به امکانات بخش خصوصی زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، سالانه تعداد بیشتری از دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم را زیرپوشش حمایتی قرار دهد.
خامنوی هدف اصلی از اعطای بورس تحصیلی را حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد مناطق محروم برای شکوفایی استعدادهای آنان دانست.
اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در سال 88 باهدف توانمندسازی مناطق محروم به ویژه روستاهای کشور، جامعه نیکوکاری ابرار را تأسیس کرد.
مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در ادامه گفت: روستاهای محروم اما مستعد در استان های مختلف توسط این جامعه شناسایی و برای توسعه و کارآفرینی در شخصیت آنها برنامه ریزی می شود.
علی اصغر خامنوی افزود: در سال 91 طرح توسعه پایدار توسط جامعه نیکوکاری ابرار دریکی از روستاهای خراسان جنوبی با موفقیت اجرا شد و پس ازآن فعالیت ها به استان های سیستان و بلوچستان و کردستان گسترش یافت.
به گفته وی، فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار به تدریج به تمامی مناطق و روستاهای محروم کشور تسری پیدا می کند و کهگیلویه و بویراحمد از استان های اولویت دار برای توانمندسازی روستاهای محروم و مستعد است.
خامنوی هدف از توانمندسازی روستاهای محروم را مشارکت روستائیان در توسعه، فعالیت ها و کارآفرینی روستای خود ذکر کرد.
وی از ایجاد شبکه ای از موسسه های نیکوکاری و خیرین در سال جاری خبر داد که برای بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور فعالیت خواهند کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هم در این جشن گفت: از یک هزار و 200 دانش آموز و دانشجوی زیرپوشش جامعه نیکوکاری ابرار در ایران،137 نفر آنان مربوط به این استان است.
جبار کیانی پور افزود: ماهانه برای هر دانش آموز یک میلیون و برای هر دانشجوی زیرپوشش یک میلیون و 800 هزار ریال از سوی جامعه نیکوکاری ابرار هزینه می شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال شمار دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش حمایتی جامعه نیکوکاری ابرار در استان به 200 نفر برسد.
در پایان این جشن به 27 نفر از دانش آموزان و دانشجویان زیرپوشش جامعه نیکوکاری ابرار ایران به نمایندگی از دانش آموزان و دانشجویان بورس تحصیلی اعطا شد.
خبرنگار: مسعود علیزاده** انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
1662/6110/1352

ثبت نظر

ارسال