اکسیر جوانی در دستان کار آفرین سیستانی

پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون به نقل از یک سایت خبری گفت و گو با تنها تولید کننده ژل رویال در جنوب شرق کشور با عنوان 'اکسیر جوانی در دستان کار آفرین سیستانی' منتشر کرده است.
  • چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 17:10
دراین مطلب آمده است: کارآفرین جوان سیستانی با عزم و تلاش جدی که در راه اقتصاد مقاومتی نشان داده است امروزه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ژل رویال در کشور تبدیل شود.
به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون به نقل از یک سایت خبری؛ اقتصاد مقاومتی واژه ای است که در سال های اخیر توانسته در راستای اشتغالزایی بسیاری از جوانان به خصوص مناطق محرومی همچون استان سیستان و بلوچستان کمک بزرگی کند و همواره زمینه ساز اشتغالزایی و همچنین رشد اقتصاد را به ارمغان آورد.
احمد صفرزایی کار آفرین جوان از روستای حاجی عباس خان صفرزایی واقع در شهرستان هیرمند یکی از معدود تولید کننده گان ژل رویال در سطح کشور است که بیش از 4 سال در زمینه زنبورداری فعالیت داشته و همچنین در سال های اخیر به تولید ژل رویال روی آورده است.
وی در خصوص نحوه تولید ژل رویال و همچنین خواص درمانی این ماده گفت: این ماده اعجاب انگیز یکی از مواد کمیاب در جهان می باشد که به روش های بسیار حساس و ظریفی تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
با مصرف ژل رویال بیشتر عمر کنید
صفرزایی بیان داشت: زنبور ملکه 6سال عمر می کند در حالیکه طول عمر مفید زنبور های عادی 40روز است که دلیل این طول عمر ملکه مصرف ژل رویال می باشد، این ماده به قدری قوی و مقوی است که حتی بسیاری از بیماری هایی گوارشی را با مصرف تنها چند گرم از آن به رو به بهبود قرار می دهد.
وی بیش از چهار سال است که زنبورداری را به عنوان شغل انتخاب نموده و امروزه به یکی از بزگترین تولیدکنندگان ژل رویال در جنوب شرق کشور تبدیل شده است،صفرزایی با بیان اینکه در ابتدای کار تنها با یک کندو زنبور عسل مشغول به کار شده است اظهار کرد: از چهار سال قبل تنها با یک کندو عسل به پرورش زنبور و همچنین استخراج عسل کار خود را آغاز کرده و در این بین در سال های اخیر افزایش کندو ها و زنبور های عسل ادامه یافته است.
وی ادامه داد: گرچه در بین راه ضرر و زیان های بسیار متحمل شده ام اما با تلاش و عزم جدی که برای تهیه این اشتغال به وجود آمده بود دست از تلاش بازنداشته و به قدرت به این مسیر ادامه داده ام.
این کارآفرین تصریح کرد: هدف از تولید ژل رویال فقط در خواص دارویی آن است شاید بسیاری از افراد تنها به فکر کسب درآمد باشند اما از آغاز شروع به کار این مجموعه هدف نهایی آن تولید عسل با کیفیت ارگانیک و همچنین استخراج طبیعی ژل رویال در خصوص درمان بیماری هایی همانند نازایی و همچنین کلیوی است.
درمان کلیه از کار افتاده و نازایی هورمونی
صفرزایی با بیان اینکه تا کنون مصرف این ژل بیماری های متعددی را در بین مصرف کنندگان بهبود داده است گفت: تا کنون علاقه مندان زیادی برای مصرف این ژل به مجموعه شرکت تعاونی شهد شرق مراجعه نموده اند که از بین آنان درمان بیماری کلیوی ، درمان نازایی و همچنین بهبود قطعی بیماری میگرن از جمله بیماری هایی است که این ماده اعجاب انگیز درمان کرده است.
وی با بیان اینکه این ماده می تواند از غلظت خون جلوگیری کند بیان داشت: ژل رویال را اکسیر جوانی نیز می نامند که آزمایشات محققین نشان می دهد که مصرف کنندگان این ماده از طول عمر و سلامتی بیشتر برخوردار هستند و همچنین در این مدت از سکته ی قلبی و آلزایمر نیز در امانند.
گرچه مهارت تولید ژل رویال به آسانی به دست نخواهد آمد اما احمد صفرزایی جوانی است که باشکست های متعدد در این راه نا امید نشده و اکنون سرمایه خود را از یک کندو به بیش از 100 کندو برابر با مبلغی بالغ بر 50 میلیون تومان رسانده است.
اشتغالزایی 10 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم
احمد صفرزایی بیان داشت: در زمینه اشتغال میتوان گفت که دو نفر به صورت مستقیم در پرورش زنبور و کندوداری فعالیت دارند و هشت نفر نیز در زمینه فروش این ژل رویال و عسل شهد شرق اکنون مشغول به کار هستند.
وی محل های فروش این ژل را هیرمند،زابل و زاهدان عنوان کرد و افزود: برنامه ای که درآینده مد نظر مجموعه شهد شرق است به کارگیری تجربات و مطالعه مقالات بین المللی است که بتوان عسل مرغوب و باکیفیت را مطابق با استانداردهای اروپا تولید کرد.
روزانه 40 گرم ژل رویال استخراج می شود
صفرزایی خاطرنشان کرد: به طور کل از هر هشت کندو 30 تا 40 گرم ژل رویال به دست می آید که در این بین اگر از مهارت کافی برخوردار نباشید میتواند به تلف شدن ملکه بیانجامد که در نهایت خسارات هایی وارد خواهد کرد.
کندوهای چند ملکه ای
وی افزود: برای ایجاد یک کندوی چند ملکه ای جهت تولید لارو برای تامین لارو پیوندی 12 ملکه رو از دست دادم تا توانستم یک کندوی سه ملکه ای ایجاد کنم ،با توکل بر خدا و امید و پشتکاری که در این راه داشته ام هیچگاه نا امید نشده و با تلاش بیشتر به این کار ادامه داده ام.
این کارآفرین جوان خاطر نشان کرد: در برخی از استان ها نیز افراد سودجو به نام این شرکت عسل نامرغوبی را در بسته بندی های پلاستیکی با قیمت های بسیار ارزان ارائه می دهند که می تواند نام و اعتبار این کار را زیر سوال ببرد.
وی ادامه داد: علاقه مندان به خرید عسل شهد شرق تنها در ظروف استاندارد و بسته بندی های شیشه ای عسل شهد شرق را تهیه نمایند تا طعم و مزه اصلی عسل واقعی را حس نمایند.
تنها تولید کننده ژل رویال در استان نیازمند همت و توجه بیشتر مسئولین است تا در این راه که تا کنون به مهارت بالای آن دست یافته است بتواند زمینه ساز شکوفایی اقتصادی عظیم در منطقه سیستان باشد،استعدادهایی که می توان با قدر دانستن آنان به شکوفایی منطقه کمک نمود و آن را یک سرمایه عظیم دانست.
8006/6081** دریافت کننده: نرگس تیموری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

ثبت نظر

ارسال