توسعه گردشگری نیازمند دسترسی آسان به اماکن تاریخی است

سمنان- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: توسعه صنعت گردشگری نیازمند توجه به موضوع دسترسی آسان همگانی به گردشگری است.
  • پنجشنبه 8 مهر 1395 ساعت 15:50
به گزارش ایرنا، حسین خواجه بیدختی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری در دامغان افزود: شعار روز جهانگری امسال نیز «گردشگری برای همه، ترویج دسترسی جهانی» است و باید زمینه بهره برداری تمام آحاد جامعه از این صنعت فراهم شود.
وی با بیان اینکه یکی از اقشار مورد توجه ویژه در هفته گردشگری، ناتوانان و کم توانان جسمی هستند، گفت: دسترسی همگانی به گردشگری، زمینه ساز فراهم کردن شرایط اشتغال نیز هست.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: در این راستا باید در اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری، امکانات لازم ویژه معلولان و افراد کم توان برای استفاده از خدمات فراهم شود.
امام جمعه دامغان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه شهرستان دامغان نیازمند توجه ویژه در زمینه مرمت آثار و توسعه گردشگری است، گفت: توسعه گردشگری زمینه ساز اشتغالزایی و رونق اقتصادی این شهرستان است.
حجت الاسلام سیدمحمدحسین حسینیان با بیان اینکه شهرستان دامغان قابلیت بالایی در زمینه جذب گردشگر دارد، افزود: تعداد بسیاری از آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی از استان سمنان، مربوط به شهرستان دامغان است.
امام جمعه دامغان گفت: دامغان دارای آثار با قدمت تاریخی بالای هفت هزار سال از جمله تپه حصار است و این شهر کهن با مفاخر و اماکن تاریخی فراوان، نیاز به معرفی و توجه بیشتر دارد.
در این مراسم ضمن تقدیر از برترین های حوزه گردشگری دامغان، از شهردار دامغان به عنوان شهردار نمونه استان در حوزه گردشگری و مدیر هتل جهانگردی دامغان به عنوان مدیر هتل نمونه حوزه گردشگری تجلیل شد.
از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) روز 27 سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
شعار امسال روز جهانی گردشگری «گردشگری برای همه، ترویج دسترسی جهانی» است و شعار بومی شده آن امسال در ایران «گردشگری برای همه، همه برای گردشگری» است.
شهرستان دامغان دارای 123 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است و بعد از گرمسار بیشترین تعداد آثار ثبتی استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

ثبت نظر

ارسال