نظام بانکی وظیفه خود را در قبال تولید به درستی انجام نداده است

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکی گفت که نظام بانکی نتوانسته وظیفه خود را به درستی در قبال تولید انجام دهد.
  • سه شنبه 15 فروردین 1396 ساعت 11:53

به گزارش ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به نام‌گذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: این نام‌گذاری از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده دغدغه ایشان برای رفع مشکلات مردم به ویژه از نظر اشتغال و معیشت است.

وی با بیان اینکه اشتغال به تبع تولید ایجاد می شود و تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزود: حدود 90 درصد تأمین مالی اقتصادی از طریق نظام بانکی صورت می‌گیرد و تحقق رشد اقتصادی پایدار با افزایش سلامت نظام بانکی میسر است. در حالی که ضعف ساختار نظام بانکی باعث شده سرمایه‌گذاری بانک‌ها عملاً با انجماد دارایی‌ها مواجه شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظام بانکی نتوانسته وظیفه خود را به درستی در قبال تولید انجام دهد، بر ضرورت اصلاح نظام بانکی تأکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی نباید به معنای استمهال بدهی گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط باشد.

کاظم‌زاده با اشاره به خواسته مردم برای توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های دهلران، آبدانان و دره‌شهر ادامه داد: خیل عظیم جوانان تحصیلکرده بیکار منتظرند با تسهیلات ارزان‌قیمت نقشی در رونق تولید و اشتغال ایفا کنند. مردم حوزه انتخابیه من هم علیرغم مزیت‌های اقتصادی بی‌نظیر در بخش‌های مختلف به علت عدم تکمیل زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری همچنان با بیکاری مواجه هستند.

وی در پایان اضافه کرد: مقام معظم رهبری علاج تمام مشکلات کشور را فرمودند و آن ضرورت حاکمیت مدیریت انقلابی فعال و کارآمد است. تا زمانی که مدیریت ضعیف، غیرانقلابی،‌ بی‌تحرک و ناامید کننده حاکم باشد امیدی به حل مشکلات کشور نیست.


ثبت نظر

ارسال