60 درصد معابر گچساران برای نابینایان نامناسب است

گچساران- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: 60 درصد از معابر این شهرستان برای نابینایان تاکنون مناسب سازی نشده است.
  • پنجشنبه 29 مهر 1395 ساعت 14:27
به گزارش ایرنا، مهران کشاورز روز پنجشنبه در آیین تجلیل از نابینایان گچساران اظهار داشت: 40 درصد از معابر این شهرستان تاکنون مناسب سازی شده که می طلبد متولیان امر در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: 260 نابینا از خدمات اداره بهزیستی گچساران بهره مند هستند.
کشاورز تعداد نابینایان مطلق گچساران را 36 نفر اعلام کرد و افزود: هم اینک بیش از چهار هزار معلول و سالمند از خدمات بهزستی در این شهرستان بهره مند هستند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران خدمات این نهاد حمایتی به معلولان را شامل عصای سفید، باطری سمعک، ساعت بریل، ساعت گویا، تشک مواج، ولیچر و ضبط صوت ذکر کرد و گفت: این تجهیزات با اعتبارات دولتی تهیه و به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می گیرد.
کشاورز تعداد مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی این شهرستان را بیش از یکهزارو 600 نفر ذکرکرد.
وی بیان کرد: 627 معلول جسمی و حرکتی در این شهرستان خدمات توان بخشی دریافت می کنند.
وی ادامه داد: 500 نفر معلول گچسارانی برای ارایه خدمات از بهزیستی در نوبت قرار دارند که از این تعداد 300 نفر دارای معلولیت شدید هستند.
کشاورز بر نقش مشارکتهای مردمی و خیران در یاری رساندن و خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و افزود: اعتبارات این اداره با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و تعداد مددجویان جوابگو نیست.
رئیس اداره بهزیستی گچساران خدمات فیزیوتراپی، پرستاری و بیمه درمانی را از برنامه های حمایتی برای توانمندسازی معلولان جسمی حرکتی این نهاد در سالجاری ذکر کرد.
کشاورز گفت: هم اینک 47 دانشجو و دانش آموز نابینا و کم بینا از خدمات این اداره بهره مند هستند.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8005/2082

ثبت نظر

ارسال