عملکردهای نسنجیده دلیل بحران زدگی صندوق‌های بازنشستگی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:صندوق های بازنشستگی در شرایط فعلی دچار بحران زدگی شده اند که عمده این مشکلات به عملکردهای نسنجیده این صندوق ها و عوامل وابسته به آن مربوط می شود.
  • جمعه 30 مهر 1395 ساعت 7:27
دلیل بحران زدگی صندوق‌های بازنشستگی چیست؟محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی از جمله نهاد های مالی کشور هستند که فعالیت های بیمه گری ، ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان و مدیریت ذخیره مالی در بازارها را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه صندوق های بازنشستگی در شرایط فعلی دچار بحران زدگی شده اند که عمده این مشکلات به عملکرد نسنجیده این صندوق ها و عوامل وابسته به آن مربوط می شود.

وحدتی ادامه داد: از آنجایی که نحوه اداره این صندوق ها در اقتصاد کشور نقش مهم و اساسی را ایفا می کند باید هر چه سریعتر در اندیشه عبور از بحران و احیای دوباره صندوق های بازنشستگی باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: البته شرایط نامطلوب اقتصاد کشور، رکود و تورم، تحریم ها و ... نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در بحران زدگی صندوق های بازنشستگی هستند که اثرات منفی آن در منابع و مصارف این صندوق ها به چشم می خورد.

وحدتی هلان گفت: باید هر چه سریعتر برنامه های تاثیر گذار و کارشناسانه در راستای عبور از بحران، از سوی مسئولان تدوین شود و واحدهای نظارتی و اجرایی نیز با جدیت بیشتری کار را دنبال کنند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال