ابهام در قرارداد وزارت نیرو با شرکت «یونیک اینترنشنال»/شرایط مناقصه برای قرارداد مشخص نیست!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از ابهامات قرارداد وزارت نیرو با شرکت «یونیک اینترنشنال» خبر داد.
  • جمعه 30 مهر 1395 ساعت 7:16
خالقی"بهروز نعمتی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ابهامات قرارداد وزارت نیرو با یونیک اینترنشنال ترکیه اظهار داشت: مهمترین موضوع، مهمترین اصل در منعقد کردن قرارداد با شرکت خارجی، انتقال تکنولوژی به داخل کشور است که چنین مسئله‌ای در این قرارداد دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قرار است، طی قرارداد با شرکت یونیک اینترنشنال 5 هزار مگابایت برای کشور تولید انرژی شود اما ابهاماتی در این میان وجود دارد.

وی ادامه داد: اول اینکه آیا شرکت‌های دیگری هم در مناقصه این قرارداد شرکت کرده‌اند، آیا شرایط مناسب و مساعدی برای شرکت‌های داخلی وجود داشته و در نهایت بحث تضامین و تعهدهاست که سرانجام این قرارداد توسط وزارت نیرو منعقد خواهد شد یا وزارت اقتصاد و دارایی؟

نعمتی با اشاره به اینکه فعلا تفاهم‌نامه‌ اولیه‌ای امضا شده و ظاهرا قراردادی هم وجود دارد، بیان داشت: قرارداد IPC براساس 4.8 میلیارد دلار با توتال منعقد شد و این قرارداد هم قرار است با میزان 4.8 میلیارد دلار شکل بگیرد، لذا باید به صورت شفاف تمامی جوانب آن مشخص شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: طی جلسه هفته گذشته کمیسیون انرژی، وزیر نیرو توضیحاتی را پیرامون قرارداد با یونیک اینترنشنال ارائه کرد اما هنوز ابهاماتی باقی مانده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: حال که سوال از وزیر نیرو در این مورد اعلام وصول شده مسلما در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت و چیت‌چیان می‌تواند توضیحات خود را در این مورد در مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال